8 فاکتور مهم رتبه بندی گوگل در 2022 که تاثیر بسیار بالایی دارند !

فاکتور های رتبه بندی گوگل
زمان مطالعه مطلب : 6 دقیقه
  • رتبه بندی گوگل , دارای شرایط خاص و ویژه ای میباشد که بسیاری از آنها را ما میشناسیم , اما بسیاری از آنها را در حد حدث و گمان .

    در این مقاله میخواهیم 8 مورد از فاکتور های رتبه بندی سایت ها در گوگل را که از وجود آن ها مطمئن هستیم و میدانیم که انجام دادن آنها بر روی رنکینگ ما تاثیر دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

    البته لاذم به ذکر است که بزرگترین پیش زمینه برای دریافت رتبه خوب در نتایج جستجوی گوگل , داشتن صبر و بردباری بسیار بالا است , زیرا سئو یک فرایند بلند مدت هست که ابتدا دانه ی خود را میکارید و پس از گذشت زمان آن را برداشت خواهید کرد.پس تصور شما این نباشد که با انجام دادن همه مواردی که در این مقاله یا مقالات دیگر ذکر شده است , بازدهی و راندمان سریعی خواهید داشت.البته لاذم به ذکر است که تمامی موارد مربوطه در پکیج آموزش سئو به زبان ساده توضیح داده شده است.

    طبق گفته جان مولر , یکی از  پرسنل گوگل :

    ” شما باید روی خارقالعاده بودن تمرکز کنید”.

    اما با وجود بیش از 1.8 میلیارد وب سایت آنلاین، چگونه می توانید جذابیت ایجاد کنید؟ و dیا با وجود تعداد بیش از حد  مقالاتی که ادعا می کنند عوامل رتبه بندی گوگل چه فاکتور هایی هستند، واقعیت یا تخیل چیست؟

    از آنجایی که گوگل سایت‌ها را بر اساس صدها فاکتور رتبه‌بندی ارزیابی می‌کند، دانستن اینکه استراتژی سئوی خود را در چه نقطه‌ای باید برای بیشترین ضربه هدف قرار دهید ممکن است غیرممکن به نظر برسد.
    آنچه ما می دانیم این است که گوگل به تنظیم سیگنال های رتبه بندی برای پاسخگویی به نیازهای کاربران ادامه خواهد داد.این بدان معناست که حتی گرایش‌های جدید سئو نیز ریشه در الگوریتم های فعلی دارند و با کمی خلاقیت و آگاهی در سئو، شما شانس این را داید که در رتبه بندی گوگل نتیجه خوبی را کسب کنید.

    رتبه بندی گوگل چگونه است
    رتبه بندی گوگل چگونه است

    فاکتورهای برتر رتبه بندی گوگل چیست ؟

    بدون ترتیب خاصی، فاکتورهای برتر برای رتبه بندی در گوگل عبارتند از:

    1. تولید محتوای با کیفیت :

      کسب رتبه خوب , بدون محتوای با کیفیت و حرفه ای تقریبا یک کار غیر ممکن است و کسی نمیتواند بدون محتوای با کیفیت در گوگل رتبه خوبی کسب کند.

      کیفیت محتوای وب سایت و وبلاگ شما هنوز حیاتی است. در اصل میرسیم به همان جمله معروف که محتوا پادشاه است

      محتوای شما باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد زیرا با وجود الگوریتم پاندا , محتوا های بی کیفیت شما میتواند تاثیر منفی بر روی سایت شما داشته باشد.

      صفحات وبلاگی مانند این مقاله و راهنماهایی از این قبیل از نظر موتورهای جستجو, محتوای با کیفیت هستند و کاربران را درگیر میکند.

    2. توجه به موبایل فرندلی بودن :

      الگوریتم جدید گوگل به نام Mobile First ارائه شد , توجه ویژه ای به نسخه موبایل سایت دارد. کارایی این الگوریتم به این صورت است که ابتدا نسخه موبایل سایت شما را ایندکس خواهد کرد.
      پس با توجه به اینکه نسخه موبایل ابتدا ایندکس میشود , بسیار مهم است که سایت شما موبایل فرندلی باشد و برای کاربران موبایل به راحتی باز شود.گوگل اعلام کرده است که طراحی ریسپانسیو به الگوریتم‌های آن‌ها کمک می‌کند تا به جای اینکه نیاز به علامت دادن به وجود صفحات دسکتاپ/موبایل مربوطه باشند، ویژگی‌های نمایه‌سازی را به صفحه اختصاص دهند.

    3. ارتقاء تجربه کاربری :

      تجربه کاربری یا UX تاثیر بسیار بالایی بر روی سئو وب سایت دارد.اگر وب سایت شما دارای تجربه کاربری مناسبی نباشد و کاربر پسند نباشد شما باید بیخیال نتیجه خوب در رتبه بندی گوگل باشید.در واقع، 38 درصد از مردم در صورتی که تجربه کاربری  و طرح‌بندی وب سایت جذاب نباشد، برای بار دوم به آن وب سایت سر نخواهند زد.
      بهبود تجربه کاربری  می تواند مزایای بزرگی به همراه داشته باشد. Main Street Host، یک آژانس بازاریابی دیجیتال، با به‌روزرسانی محتوا و بهینه‌سازی دکمه‌های فراخوان، شاهد افزایش 66 درصدی بازدید از صفحات خود بود.
      همچنین ، Ezoic پس از ایجاد یک UX بهتر، شاهد افزایش 186 درصدی درآمد به ازای هر 1000 بازدیدکننده بود.

    4. افزایش سرعت سایت :

      در حالی که سرعت سایت  فقط برای دسکتاپ یک فاکتور رتبه بندی  بود، این مورد به یک فاکتور رتبه‌بندی مهم موبایل گوگل در سال ۲۰۱۸ تبدیل شد.هرچه سایت شما کندتر بارگذاری شود، بازدیدکنندگان و درآمد بیشتری را از دست خواهید داد.تلگراف، یک نشریه بریتانیایی، دریافت که تاخیر چهار ثانیه ای باعث کاهش بازدید صفحه تا 11.02 درصد شد.بارگذاری سریع‌تر صفحات منجر به تجربه کلی بهتر کاربران از  وب‌سایت می‌شود، از این رو گوگل به سمت تبدیل آن به یک عامل رتبه‌بندی موبایل حرکت می‌کند.

    5. بهبود سئو آن پیج :

      سئو آن پیج و ارتقاء آن از گذشته تا به الآن مهم ترین رکن هر وب سایتی برای نحوه رتبه بندی گوگل بوده است و هنوز هم نیز تاثیر بالایی یا حتی تاثیری بیشتر از گذشته دارد. در اصل میتوان گفت سئو داخی پشت صحنه تمام کار های دیگری است که شما برای سایت خود انجام میدهید.
      به عنوان مثال، Mockingbird تنها با به روز رسانی برچسب های H1 شاهد افزایش 62 درصدی در ترافیک ارگانیک بود.
      بهینه سازی مباحث داخلی وب سایت شما می تواند به یافتن محتوای با کیفیت موجود در سایت شما کمک کند تا موتورهای جستجو و کاربران آن را سریعتر پیدا کنند.

      رتبه بندی سایت ها در گوگل چگونه است
      رتبه بندی سایت ها در گوگل چگونه است
    6. ساختار لینک سازی داخلی :

      لینک سازی داخلی به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را بهتر پیدا کنند.کوری موریس، معاون بازاریابی ولتاژ، در مورد مزایای لینک سازی داخلی خود در پنج حوزه مختلف میگوید:
      1- به کاربران کمک میکند
      2-مدیریت جریان لینک ها
      3-ساختن یک نقشه راه پیرامون موضوعات محتوایی خاص
      4-کنونیکال ها
      5-اولویت بندی ایندکس صفحات خاص
      این بدان معناست که استراتژی شما برای لینک دادن به صفحات مختلف در سایت شما ابتدا باید کاربر محور باشد. سپس می توانید بر نحوه هدایت ترافیک به مجموعه ای اساسی از صفحات تمرکز کنید.به این فکر کنید که چگونه ساختار پیوند داخلی می تواند به هدایت کاربران به سمت تکمیل تبدیل از ثبت نام در خبرنامه تا تکمیل درخواست برای یک نسخه آزمایشی زنده کمک کند.

    7. لینک های خارجی معتبر دریافت کنید :

      اگر می‌خواهید رتبه خوبی کسب کنید، لینک ها همچنان یکی از مؤلفه‌های پیشرو در سئو خواهند بود.کسانی که می گویند بدون لینک خارجی ( بک لینک) می توانید به موفقیت برسید نادیده بگیرید.در حالی که لینک ها ممکن است در  آینده ارزش خود را از دست بدهند، اما همچنان یک سیگنال رتبه بندی فعال هستند.

    8. سئو محلی :

      یکی از بهترین راه هایی که میتوانید در رتبه بندی گوگل , توجه ها را به خود جلب کنید , استفاده از سئو محلی یا به کارگیری الگوریتم کبوتر میباشد.
      استفاده از سئو محلی باعث میشود برای کاربرانی که یک عبارت خاص مثلا “نزدیک ترین رستوران” را جستجو میکنند , آدرس و مشخصات شما در بالای صفحه جدا از نتایج وب سایت ها نشان داده شود و تاثیر بسیار زیادی بر روی رشد کسب و کار شما خواهد داشت.

    نزدیک به 60 درصد متخصصین SEO اشتباه می‌زنند!

    .قبل از اینکه بقیه متن را بخوانید، بدون تقلب به سوال این نظر سنجی پاسخ دهید!

    این نظر سنجی توسط SEJ برگزار شد و مشخص کرد که بین 2000 رای دهنده، نزدیک به 57 درصد از متخصصین سئو امروزه در دوران قبل از الگوریتم پاندا و هومینگ برد زندگی می‌کنند.

    در سال‌های 1998 تا سال‌های اولیه دهه 2000 گوگل از متن‌های هدینگ برای شناسایی کلمات کلیدی و موضوع استفاده می‌کرد، اما با معرفی الگوریتم پاندا و پس از آن هومینگ برد به سمت درک مطلب پاراگراف‌‌ها به طور کامل حرکت کرد، تا امروزه در سال 2021 تجربه بهتری را با الگوریتم‌های BERT و Rank Brain به مردم هدیه کند.

    جان مولر از گوگل گفته است:
    اصلا مهم نیست که 1 H1 یا 5 H1 در صفحه داشته باشید، صفحه شما بدون تگ H1 یا پنج تگ H1 بر اساس محتوای خود رنک خواهد گرفت!
    حتی گوگل ویدیویی با عنوان multiple H1 headings منتشر کرده است که لینک آن را در کامنت‌ها خواهم گذاشت.
    پس بدانید و آگاه باشید:
    1. هدینگ ۱ از بقیه H ها تاثیر بیشتری در سئو ندارد، اما همه تاثیر مستقیم بر سئو دارند.
    2. هدینگ‌ها باید به خوانایی متن شما برای مخاطب کمک کنند نه فقط به سئو محتوای شما.
    3. اچ‌ها به گوگل کمک می‌کنند که محتوا را بهتر درک کنند، اما تعداد آن‌ها مهم نیست. مهم وجود دلیل مناسب از نظر محتوایی برای حضور آن‌ها در صفحه است.
    4. تگ H1 قدرت جادویی ندارد.

    جمع بندی

    امروزه الگوریتم ها و راه های زیادی وجود دارند که میتوان با عمل کردن طبق آن ها شاهد بهبود رتبه بندی سایت ها در گوگل بود . اما مسئله ای که هست این است که اکثر این الگوریتم ها به صورت حدث و گمان هستند و از مکانیزم و ساز و کار آن ها اطلاع کاملا دقیقی موجود نیست. 8 فاکتوری که در بالا ذکر شد مسائلی هستند که از اهمیت و وجود آنها اطلاع کامل داریم و میتوانید با بهینه سازی 8 موردی که توضیح داده شد در رتبه بندی گوگل پیشتاز باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    2 دیدگاه

    به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید