نکاتی برای اصول محتوا نویسی برای فروش بیشتر در سال 2022

اصول یک تولید محتوای استاندارد چیست
زمان مطالعه مطلب : 5 دقیقه
  • محتوا نویسی و سفارش تولید محتوا همانند کار های دیگر اصول و قواعد خود را دارد و باید مانند هر شغل یا کار دیگری به آن نگاه کرد.ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با تمامی ابعاد و مسائل مربوط به اصول محتوا نویسی آشنا کنیم و به شما بیاموزیم که اصول تولید محتوا چیست.

    انولع محتوای متنی

    محتوای متنی که ما برای سایت تولید میکنیم معمولا دارای دسته بندی های مختلفی میباشد که با توجه به نوع آن معمولا نوع نگارش و حتی اصول محتوا نویسی ممکن است کمی با انواع دیگر کمی متفاوت باشد.برخی از انواع محتوای متنی که میتوانیم برای شما مثال بزنیم :

    • مقاله ها
    • توضیحات مربو به محصولا
    • محتوای سایت
    • محتوای بلاگ
    • محتوای ایمیل
    • اطلاعیه ها
    • کتاب های الکترونیکی

    تمام این موارد میتواند تاثیر و عملکرد جداگانه ای در مراحل قیف فروش کسب و کار شما داشته باشند و معمولا تمام سعی یک نویسنده بر تولی محتوا بر اساس اصول سئو میباشد تا در نهایت حضور کاربر در سایت شما منجر به خرید که هدف نهایی است ختم شود.
    لاذم به ذکر است که با این که اصول یک تولید محتوای استاندارد معمولا در همه انواع بالا شبیه به هم میباشد , اما باز در گاهی موارد نیاز به ایجاد تغییرات و تحولاتی میباشد که ما در این مقاله سعی داریم به آنها نیز بپردازیم.

    اصول تولید محتوای آموزشی
    اصول تولید محتوای آموزشی

    اصول نگارش محتوای متنی

    قبل از اینکه دست به قلم شوید و شروع به نوشتن کنید شما نیاز دارید چند مرحله مهم و مقدماتی را انجام دهید . این سه مرحله عبارتند از :

    1. پژوهش یا تحقیق

    طبیعتا کاربری که وارد سایت شما میشود نیازمند دریافت اطلاعات حقیقی و به روز میباشد.شما در هر موردی که قصد تولید محتوا دارید اولین قدمی که باید برای رعایت اصول محتوا نویسی بردارید , تحقیقات و پژوهش کامل راجع به موضوع آن مقاله و سپس جمع بندی آنها میباشد.اگر این مورد که از ابتدایی ترین اصول فنی تولید محتوا میباشد را رعایت نکنید و اطلاعات دروغین به کاربر بدهید , نهایتا منجر به دریافت فیدبک ها و سیگنال های منفی و کاهش فروش کسب و کار شما خواهد شد.
    دقیقا برعکس این مورد شما در صورتی که اطلاعات حقیقی و قابل استفاده و همچنین به روز به کاربر خود بدهید , باعث جذب کاربر و افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری خواهد شد.
    اما پژوهش و تحقیق نیز خود دارای موارد مختلف میباشد که باید به آنها بپردازید :

    هدف تجاری

    به هدف خود و در نهایت قصدی که از جذب کاربر توسط محتوا دارید فکر کنید.شما در اصول فنی تولید محتوا باید بدانید که :
    – نیازمند چه نوع قالبی از محتوا هستید.
    – میخواهید لحن محتوای شما چگونه باشد.
    – اهداف شما برای تولید محتوا چیست.
    برای مثال اگر شما از محتوایی که قصد تولید آن را دارید نیاز به افزایش میزان ورودی ارگانیک و مخاطب هدف دارید , باید حتما به جستجوی کلمات کلیدی و انتخاب صحیح آن بپردازید.
    یا اگر نیاز به دریافت یک سرنخ از آنها دارید باید در محتوای خود یک قلاب قرار دهید که در نهایت بتوانید اطلاعات آنها را دریافت کنید.

    پرسونای مخاطب

    منظور از پرسونای محاطب در اصول تولید محتوای متنی , رسم یک تصویر ذهنی یا انتزاعی از کاربر و مخاطب مورد نظر شما میباشد.کمی ساده تر اگر بخواهیم توضیح دهیم , یک شخصیت خیالی میباشد که سعی میکنید محتوا را برای آن بنویسید.
    هرگز این مسئله را فراموش نکنید که یکی از مهم ترین اصول محتوا نویسی این است که شما کاربرخود را بشناسید و بدانید برای چه شخصیتی میخواهید بنویسید.راحت ترین راهی که میتوانید این مسئله را انجام دهید پرسیدن این سوال است که مخاطب من کیست ؟
    اما اگر بخاهیم راهکار هایی حرفه ای تر در مورد تدوین پرسونای مخاطب به شما ارائه کنیم میتوانیم به راه های زیر اشاره کنیم :

    1. ایجاد نظرسنجی های آنلاین برای مشتری ها
    2. مصاحبه کردن با مخاطبان و مشتریان
    3. بررسی های پروفایل کاربرانتان در شبکه های اجتماعی

    شما با استفاده از این راه ها میتوانید در ذهن خود یک شخصیت از مخاطبان خود رسم کرده و بر اساس آن اصول محتوا نویسی را پیاده کنید که کاربرانتان را به مشتری تبدیل کند.

    پرسونا مشتری چیست
    پرسونا مشتری چیست

    هدف جستجو

    هر کدام از کاربران مختلف در هنگام استفاده از موتور های جستوجگر هدف متفاوتی دارند.در صورتی که شما بدانید که کاربر در ازای دریافت چه نوع اطلاعاتی ممکن است مقاله شما را بخواند , میتوانید شانس خود برای دریافته رتبه بهتر و دریافت مخاطبان ارگانیک را افزایش دهید. هدف جستجوی کاربران را میتوان به چهار نوع مختلف تقسیم بندی کرد :

    1. اطلاعاتی ( Informational ) : کاربر به دنبال دریافت اطلاعات در مورد یک موضوع خاص میگردد.
    2. ناوبری (Navigational) : جستجوگر به دنبال یک صفحه یا یک وب سایت خاص میباشد.
    3. تجاری (Commercial) : کاربر جستجوگر قصد خرید یک کالا یا خدمات را دارد و نیاز به بررسی و مقایسه موارد موجود دارد.
    4. معامله ای (Transactional):  مخاطب به صورت صد درصد قصد خرید چیزی را دارد.

    تحقیق کلمات کلیدی و سئو

    یکی از نکاتی که کسب و کار های امروزی حتما باید به آن توجه کنند و آن را در نظر بگیرند نحوه تولید محتوای متنی با کیفیت و مطابق با اصول سئو میباشد.
    تمام موتور های جستجوگر از جماه گوگل , که بهترین و بزرگترین کانال برای دریافت ترافیک ارگانیک و طبیعی میباشند , برای محتوای با کیفیت ارزش بسیار بالایی را قائل هستند.
    شما برای اینکه موتور های جستجوگر را به سمت محتوای خود سوق دهید , نیازمند تحقیق هدفمند کلمات کلیدی مرتبط و استفاده از آنها در بدنه ی محتوای خود هستید و باید به گونه ای سعی کنید که بهترین و پربازده ترین کلمات را چه از نظر ترافیک ,  چه از لحاظ بازگشت سرمایه در درون محتوای خود جای دهید تا تمام نیاز کاربران را پاسخگو باشد و کاربر با جستجوی هر عبارتی در انتها بتواند به مقاله شما برسد.
    راه های تحقیق کلمات کلیدی قبلا به صورت کامل در دوره آموزش سئو برای شما عزیزان توضیح داده شده است .
    طبق تجربه ای که خود من از ابتدای فعالیتم در دنیای سئو دارم اگر قبل از تحقیق کلمات کلیدی پر بازده و مناسب به تولید محتوا و وقت گذاشتن و نهایتا هزینه کردن برای آنها بپردازید , در اصل وقت و زمان و پول خود را هدر داده اید و هیچ فایده ای برای شما و وب سایت شما ندارد.
    محتوای بدون تحقیق کلمات هدفمند نه برای شما ترافیک ارگانیک جذب خواهد کرد و نه درآمدی برای شما خواهد داشت.

    سخن نهایی

    تمامی صحبت هایی که در این مقاله راجع به اصول محتوا نویسی کردیم را اگر به صورت کامل رعایت کنید و یک تولید محتوا بر اساس اصول سئو داشته باشید , در نهایت میتوانید کاربران مورد نظر خود را جذب کرده و با استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ آنها را به مشتری و خریدار تبدیل کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید