الگوریتم فرشنس یا تازگی محتوا چیست؟

الگوریتم فرشنس
زمان مطالعه مطلب : 6 دقیقه
  • الگوریتم ‌های گوگل در سئو نقش مدیرانی را دارند که می‌توانند به دسته‌بندی و مرتب کردن سایت ‌ها بپردازند. این الگوریتم‌ ها به سایت داران کمک می‌کنند تا با قوانین گوگل پیش بروند و رتبه‌ های خودشان را افزایش دهند. علاوه‌ بر این موارد الگوریتم‌ های موجود در گوگل باعث می‌شوند که کاربران نیز در سریع‌ترین زمان و با دقیق‌ترین جزئیات اطلاعات مورد نیاز خودشان را بدست بیاورند. یکی از الگوریتم‌ های مناسب گوگل، الگوریتم فرشنس می‌باشد. الگوریتم تازگی محتوا همان‌ طور که از نام آن پیداست به بهبود شرایط محتوا می‌پردازد تا بتواند به افراد کمک کند اطلاعات تازه‌تری را به دست بیاورند. این الگوریتم برای اولین ‌بار در سال دوهزار و یازده رونمایی شد و باعث شد که حدوداً سی و پنج درصد سایت‌ هایی که در رتبه ‌های اول وجود داشتند تغییراتی را به خود ببینند. پس در مرحله مراحل اولیه هنگامی‌ که این الگوریتم معرفی شد بسیاری از سایت ‌ها و افرادی که تا مدت‌ های طولانی رتبه‌ های اول را در گوگل داشتند، رتبه خود را از دست دادند و جابه‌جایی زیادی میان سایت ‌ها صورت گرفت. همین موضوع باعث شد که نگرانی ‌های زیادی در این زمینه پیش بیاید. اما به‌ هر حال این الگوریتم برای بهبود شرایط کاربران طراحی و تولید شد. همان ‌طور که از نام الگوریتم فرشنس پیداست.

    الگوریتم فرشنس چیست؟
    الگوریتم فرشنس چیست؟

    الگوریتم فرشنس ‌چیست؟

     

    الگوریتم فرشنس یا به عبارت دیگر الگوریتم تازگی محتوا باعث می‌شود که محتوا های تازه‌تری تولید شوند. چند سال بعد از به وجود آمدن این الگوریتم پیش‌بینی شد که تنها در سال دوهزار و هفده اطلاعاتی حتی بیشتر از اطلاعات تولید شده در پنج هزار سال قبل تولید خواهد شد. این حجم از اطلاعات به‌ طور کاملاً منطقی نیاز به مدیریت قوی و پشتیبانی بسیار بالایی دارد. با توجه به این نیاز، گوگل تلاش کرد که الگوریتم ‌های گوناگونی مثل کبوتر، پاندا، مرغ مگس‌خوار، پنگوئن، و الگوریتم دیگر را تولید کند. این الگوریتم ‌ها به کپی نبودن اهمیت بسیار زیادی می‌دادند و می‌توانستند محتوای بی‌کیفیت را تشخیص دهند و به اعتبارسنجی سایت ‌ها بپردازند. اما بعد از انتشار این الگوریتم‌ ها، گوگل متوجه شد که تنها این موارد روی کیفیت و پاسخ‌دهی درست به نیاز کاربران مناسب نیستند‌. برای مثال اگر شما قصد داشته باشید که در رابطه با قوانین مهاجرت در سال دوهزار و بیست بدانید، سایتی که در رابطه با قوانین مهاجرت در سال دوهزاروپانزده برای شما صحبت کرده به‌ هیچ‌ عنوان پاسخ سوال‌ های شما را نخواهد داشت. حتی اگر محتوای موجود در آن سایت کپی نباشد و سایت اعتبارسنجی درستی داشته باشد. این ‌موضوع باعث شد که گوگل از الگوریتم فرشنس نیز بهره ببرد تا بتواند سایت ‌ها را مجبور کند که از روش تازه کردن محتوای خودشان استفاده کنند تا بتوانند اطلاعات به ‌روز را در اختیار افراد قرار دهند. علاوه ‌بر الگوریتم‌ های دیگر و قوانین گوناگون مانند استفاده درست از تگ ‌ها و، استفاده از کلمات کلیدی، و موارد دیگر، سایت دار ها مجبور هستند که در بازه‌ های زمانی متفاوت محتوای خودشان را به‌ روز نمایند و تغییراتی در آن‌ ها ایجاد کند‌. سایت دار ها باید تاریخ این تغییرات را ثبت کنند تا هر فردی که می‌خواهد اطلاعاتی از محتوای آن سایت به دست بیاورد متوجه شود که این اطلاعات برای چه زمانی هستند. علاوه ‌بر این موضوع این الگوریتم محتوا های تازه‌تر را در رتبه ‌های مناسب‌تری قرار می‌دهد.

    الگوریتم فرشنس
    الگوریتم فرشنس

    رابطه الگوریتم فرشنس و سئو

     

    در پاراگراف پیش برای شما گفتیم که این الگوریتم چگونه کار می‌کند و روی چه چیزی متمرکز می‌باشد. همچنین برای شما در پایان پاراگراف گفتیم که این الگوریتم محتوا هایی که اخیراً تولید شده‌اند را در رتبه‌هایی مناسب‌تری قرار می‌دهد و این‌ موضوع به این معنی است که هر چه شما محتوا هایی تازه‌تری تولید کنید و بروزرسانی محتوا را در صدر فعالیت‌ های مربوط به سایت خودتان قرار دهید، می‌توانید رتبه مناسب‌تری در گوگل بدست بیاورید و باعث افزایش رتبه سئو سایت خودتان شوید. به‌ هر حال این الگوریتم تاثیر بسیار زیادی در درست‌تر بودن محتوا هایی توسط کاربران سرچ می‌شود دارد و باعث می‌شود که کاربران تنها با یک ‌بار سرچ کردن اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند. الگوریتم فرشنس به ‌همراه الگوریتم‌ های دیگری که توسط گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌تواند یک تیم قوی برای شناسایی بهترین محتوا ها و بهترین سایت ‌ها تشکیل دهند. این تیم می‌تواند تا حد بسیار زیادی برای کاربرانی که به ‌دنبال پاسخ سوال‌هایشان هستند مناسب و کاربردی باشد.

    رابطه الگوریتم فرشنس و سئو
    رابطه الگوریتم فرشنس و سئو

     

    تاکتیک ‌هایی که می‌توانند به ما کمک کنند به‌ درستی با الگوریتم فرشنس همراه شویم

     

    محتوا را دوباره باز نویسی کنید

    یکی از روش‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا با الگوریتم فرشنس همراه شوید این است که سعی کنید به‌صورت سالانه مطالبی که در سایت خودتان دارید را بازنویسی کنید. سعی کنید با جستجو متوجه شرایط کلمات کلیدی اصلی چه تغییر کرده‌اند و استفاده از چه روش ‌هایی می‌تواند به شما کمک کند تا رتبه خودتان را بالاتر ببرید. زیر نظر داشتن رقیب های خود در این زمینه می‌تواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند. علاوه‌ بر این موضوع نوشتن تاریخ بروزرسانی نیز باعث می‌شود که مطالب جدیدتر در رتبه های مناسب‌تری به کاربر نشان داده شوند.

    موضوعات صحبت خودتان را تغییر دهید 

    از دیگر روش ‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند مطابق با الگوریتم فرشنس رو به جلو حرکت کنید این است که سعی کنید آخرین تغییرات مربوط به زمینه‌ی تخصصی خودتان را بررسی کنید و تلاش کنید تا مطابق با آن ‌ها محتوا بنویسید. اگر رویداد مهمی در زمینه تخصصی و یا صنعت شما رخ داده سعی کنید که حتما در رابطه با آن بنویسید؛ زیرا افراد و جستجو کنندگان معمولاً علاقه‌مند هستند تا در رابطه با آخرین اخبار بدانند اطلاعاتشان را در این زمینه تا آنجا که می‌توانند افزایش دهند.

    سعی کنید لایه ‌های گوناگون از محتوا را به کاربر نشان دهید

    علاوه ‌بر متن ‌ها، شما می‌توانید برای همراه شدن با الگوریتم فرشنس از روش‌های دیگر نیز بهره ببرید. برای مثال اگر حس می‌کنید که تولید محتوای ویدیویی طرف‌داران بیشتری پیدا کرده، می‌توانید از این نوع محتوا استفاده کنید. یا اگر حس می‌کنید گذاشتن تصویر های گوناگونی در محتوا به شما کمک می‌کند حتما سعی کنید تصاویر جدیدی را در محتوای خودتان قرار دهید.

    از کامنت ها استفاده کنید

    اگر سایت شما صفحه پر بازدیدی دارد که ورودی های بالایی دارد و افراد بسیاری در آن صفحه دیدگاه خود را ثبت میکنند , به هیچ عنوان کامنت ها به یک باره نپذیرید.سعی کنید به صورت تدریجی کامنت ها را قبول کنید که گوگل هر دفعه که به سایت شما سر میزند این کامنت ها را به عنوان آپدیت محتوایی جدید شناسایی کند.

    جمع بندی

     

    به‌ طور کلی گوگل یک فضای بسیار رقابتی می‌باشد و رقابتی بودن این فضا باعث می‌شود که روز به ‌روز نتایج گوگل در حال تغییر باشند و سایت‌ ‌های گوناگونی رتبه ‌های مناسب را دارند به خودشان اختصاص دهند. انواع مختلف الگوریتم ‌ها و آپدیت هایی که برای گوگل منتشر می‌شوند تلاش می‌کنند تا به ‌راحتی کاربران را مورد توجه خودشان قرار دهند. خود گوگل نیز علاقه دارد که فضای رقابتی را میان سایت ‌های گوناگون ایجاد کند تا سایت‌ ها را مجبور کند کیفیت محتوا و ارائه خدمات خودشان را بالاتر ببرند تا این موتور جستجو در نهایت به یک موتور جستجوی مناسب و بزرگ تبدیل شود. همان‌ طور که تا این ‌جای کار به هدف خود رسیده و بزرگ‌ترین موتور جستجو در سراسر جهان می‌باشد. همین موضوع باعث شده که کاربران تنها با سرچ کلمات کلیدی ساده به‌ صورت مستقیم و واضح پاسخ سوال ‌های خودشان را بگیرند. الگوریتم فرشنس الگوریتمی است که روی زمان ‌بندی محتواهای تولید شده بسیار حساس می‌باشد و تمام تلاش خودش را می‌کند تا بروزترین و مناسب‌ترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهد. اگر شما سایتی دارید که در این سایت اطلاعات گوناگونی را برای کاربران خودتان به نمایش می‌گذارید و از نحوه کارکرد الگوریتم فرشنس ترس دارید، باید این ‌موضوع را بدانید که اگر شما در فواصل زمانی مناسب محتوای خود را بروزرسانی کنید؛ جای هیچ ‌گونه ترس و نگرانی در این زمینه برای شما نخواهد بود. این الگوریتم یکی از الگوریتم‌های بسیار کاربردی موتور جستجوگر گوگل می‌باشد که می‌تواند به سایت داران کمک کند در عین کشیدن سختی بتوانند رتبه‌ های باثباتی را در گوگل بدست بیاورند. شاید در روز های اول، نوشتن محتوا های به ‌روز کار سختی باشد اما بعد از افتادن روی یک روتین و چرخه مناسب، مزایای بسیار زیادی از این الگوریتم در اختیار سایت داران قرار می‌گیرد.

     

    آیا تازگی محتوا بر روی رتبه تاثیر دارد ؟

    قطعا همینطور است , در این مطلب در مورد اهمیت تازگی محتوا برای گوگل به صورت کامل توضیح داده ایم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای

    8 دیدگاه

    به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید