الگوریتم پاندا چیست ؟ ترسناک ترین الگوریتم گوگل در سال 2022

الگوریتم پاندا
زمان مطالعه مطلب : 5 دقیقه
  • در میان گروه گسترده الگوریتم ‌های گوگل، الگوریتم پاندا یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین الگوریتم ‌های گوگل برای سئو می‌باشد. الگوریتم پاندا گوگل چیست ؟ در واقع الگوریتمی است که به‌ طور مستقیم روی سئوی سایت ‌ها تاثیر گذار می‌باشد و تلاش دارد تا محتوا های مناسب را تشخیص دهد و آن ‌ها را از محتوا های بی‌کیفیت جدا سازد. پس تاثیر الگوریتم پاندا در سئو به‌ هیچ‌ عنوان قابل انکار نیست. هنگامی ‌که گوگل برای اولین ‌بار الگوریتم ‌های گوناگون را معرفی کرد؛ برخی سایت دار ها تصور داشتند که می‌توانند به ‌راحتی با گول زدن الگوریتم ‌ها و دور زدن آن ‌ها، رتبه مناسبی را در گوگل به دست بیاورند. به ‌همین دلیل تلاش کردند تا محتوا های بی‌کیفیت و بدون مفهومی را تولید کنند که کلمات کلیدی تنها چندین ‌بار در آن‌ ها تکرار شده‌اند. اما بعد از رونمایی از الگوریتم پاندا تمام نقشه ‌های این سایت دار ها بدون استفاده شد. این الگوریتم، الگوریتمی است که حساسیت زیادی روی محتوا ها دارد و می‌تواند به‌ خوبی تشخیص دهد یک محتوای تولید شده محتوای بی‌کیفیتی است یا نه. محتوا های بی‌کیفیت، کوتاه، بی‌ارزش، بدون مفهوم، به‌ هیچ ‌عنوان در این الگوریتم جایی ندارند و الگوریتم پاندا آن ‌ها را به‌ عنوان محتوا های بدون استفاده تشخیص می‌دهد و رتبه‌ی صفحه‌ای که آن محتوا را انتشار داده بدتر میکند.

    الگوریتم پاندا چیست؟
    الگوریتم پاندا چیست؟

    الگوریتم پاندا چیست و چه مواردی را زیر نظر دارد؟

     

    الگوریتم پاندا از الگوریتم‌ های گوگل به دلیل فرار از یک بحران اساسی طراحی و تولید شد. این بحران افزایش بی‌رویه سایت‌ های بی‌کیفیت بود که تنها با استفاده از سئوی کلمات رتبه سایت خودشان را افزایش می‌دادند. همین موضوع باعث شد که گوگل به‌ دنبال راه‌ حلی برای برطرف کردن این مشکل باشد. پس برای بهبود شرایط گوگل الگوریتم پاندا را طراحی و تولید کرد. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا محتوای بی‌کیفیت را تشخیص دهد و آن ‌ها را از محتوا هایی با کیفیت جدا کند. در مرحله بعدی این الگوریتم با توجه به میزان مناسب بودن محتوا و رتبه‌بندی محتوا های مناسب می‌پردازد. حال بیایید با هم بررسی کنیم که الگوریتم پاندا به‌ طور به ‌خصوص چه مواردی را مورد توجه خودش قرار می‌دهد.

    میزان وجود محتوا در سایت 

     

    مورد اولی که الگوریتم پاندا به آن دقت و توجه دارد حجم محتوای تولید شده درون صفحات یک سایت می‌باشد. امروزه محتوا ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و حتما هر سایت باید حداقل چندین و چند محتوای متنی کاربردی داشته باشد تا بتواند نیاز کاربران را برطرف سازد. پس عدم داشتن محتوای مناسب یکی از عواملی است که می‌تواند باعث شود الگوریتم پاندا به ضرر شما کار کند. برخی از سایت ‌ها تنها چند جمله کوتاه را به ‌عنوان محتوا خودشان انتخاب کرده‌اند که این ‌موضوع اصلا از نظر این الگوریتم حرفه‌ای نیست. پس اگر می‌خواهید که این الگوریتم تاثیر مثبتی روی سایت شما داشته باشد باید از محتوا های درست حسابی در تعداد بالا استفاده کنید تا بتوانید از مزایای استفاده از محتوای مناسب لذت ببرید.

    الگوریتم پاندا چیست و چه مواردی را زیر نظر دارد؟
    الگوریتم پاندا چیست و چه مواردی را زیر نظر دارد؟

    کپی نبودن محتوا 

     

    مورد دیگری که شما باید به آن دقت و توجه داشته باشید و الگوریتم پاندا حساسیت زیادی روی آن دارد کپی نبودن محتوا می‌ماند. تعدادی از محتوا ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند در سایت‌ های گوناگون کپی می‌شوند و بار ها و بار ها استفاده می‌شوند. الگوریتم پاندا وظیفه این موضوع را برعهده دارد که سایت ‌هایی که از محتوای کپی استفاده می‌کنند را حذف کند. پس سعی کنید که به ‌هیچ‌ عنوان به سراغ استفاده از محتوا های کپی نروید زیرا این کار اصلا قانونی نیست. گوگل موتور جستجوگری است که قوانین سفت و سختی را دارا می‌باشد. این قوانین هم شامل حقوق سایت دار ها و هم شامل حقوق کاربران می‌شوند. کاربری که وقت گذاشته و به سرچ یک عبارت پرداخت دوست ندارد که بعد از دیدن چندین و چند سایت متوجه شود که محتوای تکراری در سایت ها قرار داده شده‌اند و اعتمادش را نسبت ‌به موتور جستجوگر گوگل از دست میدهد. علاوه ‌بر این موضوع سایت داری که تلاش کرده، وقت گذاشته، و انرژی صرف کرده تا یک محتوا را تولید کند دوست ندارد ببیند که محتوایش به ‌راحتی در سایت ‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس‌ از آن که برای اولین ‌بار یک محتوا در گوگل انتشار داده می‌شود آن محتوا برای آن سایت انتشار دهنده قانونی به حساب می‌آید و اگر هر سایتی بعد از سایت اول به انتشار محتوا بپردازد به ‌عنوان متخلف شناخته می‌شود.

     

    استفاده از کلمات کلیدی بیش ‌از حد 

     

    یکی دیگر از اقداماتی که الگوریتم پاندا روی آن حساس می‌باشد استفاده از کلمات کلیدی به مقدار بیش ‌از اندازه زیاد می‌باشد. پیش‌تر نیز برای شما گفتیم که برخی از سایت ها هنگامی‌ که به ‌تازگی با سئو و نحوه کارکرد آن آشنا شدند سعی کردند که با تولید محتوای بی‌کیفیت و استفاده از کلمه کلیدی در محتوا های بی‌ربط خودشان رتبه را بالاتر ببرند اما استفاده از یک مقدار معینی بیشتر از کلمات کلیدی باعث می‌شود که محتوای شما به یک محتوای بی‌کیفیت و نامناسب تبدیل شود.

    استفاده از کلمات کلیدی بیش ‌از حد
    استفاده از کلمات کلیدی بیش ‌از حد

    محتوا های نامربوط 

     

    برخی از افراد از کلمات کلیدی گوناگونی در متن خود استفاده می‌کنند اما هنگامی‌ که شما محتوا را می‌خوانید، متوجه می‌شوید که هیچ صحبتی در رابطه با کلمه کلیدی ثبت‌شده در آن محتوا انجام ‌نشده. از دیگر اقداماتی که الگوریتم پاندا گوگل روی آن حساس می‌باشد عدم هماهنگی کلمات کلیدی با کل محتوا می‌باشد.

     

    جمع‌ بندی 

     

    الگوریتم پاندا گوگل یکی از الگوریتم‌ های بسیار پرطرف‌دار و تاثیرگذاری است که روی سئو سایت تاثیر گذار می‌باشد. اگر شما می‌خواهید که از ویژگی ‌های این الگوریتم به نفع خودتان استفاده کنید باید حتما به مواردی که ما آن‌ ها را برای شما گفتیم دقت و توجه داشته باشید. البته این الگوریتم بسیار بیشتر از مواردی که ما گفتیم حساسیت دارد و برای موارد گوناگون دیگری نیز تحقیق و بررسی دارد. کاری که شما باید آن شما را انجام دهید این است که به‌ طور کامل در رابطه با این الگوریتم تحقیق کنید و سعی کنید که محتوا های سایت خودتان را دقیقاً مطابق قوانین این الگوریتم بنویسید. الگوریتم پاندا یکی از اصلی‌ترین الگوریتم‌های گوگل می‌باشد که تاثیر بسیار زیاد و شگفت ‌انگیزی روی رتبه سایت شما دارد پس سعی کنید که از این‌ موضوع به نفع خودتان استفاده کنید و به موارد گوناگون در این زمینه توجه داشته باشید تا بتوانید از ویژگی‌ های این الگوریتم به نفع خودتان بهره ببرید و به ‌راحتی و تنها با نوشتن محتوا های مناسب رتبه سایت خودتان را افزایش دهید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید