الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

الگوریتم پنگوئن
زمان مطالعه مطلب : 5 دقیقه
  • گوگل موتور جستجوگری است که میلیارد ها میلیارد سایت را در خودش جای داده. برای دسته ‌بندی و داشتن کنترل روی این سایت‌ ها، گوگل از روش ‌های گوناگونی استفاده می‌کند. این روش ‌ها با نام الگوریتم های گوگل برای سئو شناخته می‌شوند. ما در این مطلب تلاش داریم تا برای شما در رابطه با الگوریتم پنگوئن صحبت کنیم و به شما بگوییم که این الگوریتم چیست و چگونه می‌تواند باعث شود که یک سایت از نظر گوگل به ‌عنوان یک سایت مناسب و معتبر شناخته شود. به‌ طور کلی موتور جستجوگر گوگل نیز درست مانند هر شبکه و یا سرگروه دیگری باید از اقدامات گوناگونی بهره ببرد تا سایت ‌های متخلف را از سایت‌ های غیر متخلف جدا کند. در ادامه گوگل باید با استفاده از الگوریتم‌ های خودش برای سایت‌ های متخلف جریمه ‌هایی را در نظر بگیرد و به سایت ‌هایی که از قوانین پیروی کرده‌اند پاداش دهد.الگوریتم پنگوئن یکی از مباحثی میباشد که در پکیچ آموزش سئو و بهینه سازی سایت به طور جامع به آن پرداخته شده است.

     

    الگوریتم ‌های گوناگونی در گوگل وجود دارند که هر کدام از آن ‌ها وظیفه‌ای را برعهده دارند. برای مثال یک الگوریتم مخصوص چک کردن عدم کپی درون مطالب می‌باشد و الگوریتم دیگر بررسی می‌کند که لینک ‌های غیرقانونی و اسپم در یک سایت وجود نداشته باشد‌. هر کدام از این الگوریتم ‌ها با آپدیت های گوگل بروزرسانی می‌شوند و قدرت تشخیص آن ها بالاتر می‌رود. همین موضوع باعث می‌شود که سایت ‌هایی که از سئوی مناسب و کلاه سفید استفاده کرده‌اند در رتبه‌های مناسب‌تر در گوگل قرار بگیرند و سایت‌هایی که از سوی کلاه سیاه استفاده کرده‌اند رتبه‌شان نزول پیدا کند و جریمه شوند‌. اگر شما نیز می‌خواهید بیشتر در رابطه با الگوریتم پنگوئن در سئو بدانید ما را همراهی کنید.

    الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
    الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

    الگوریتم پنگوئن چیست؟

     

    اگر بخواهیم برای شما به زبان ساده بگوییم؛ الگوریتم پنگوئن وظیفه کنترل کیفیت بک لینک ‌ها و لینک ‌هایی را برعهده دارد که درون یک سایت قرار دارند‌. هر چقدر کیفیت این بک لینک‌ ها بالاتر باشد صفحه شما در رتبه ‌های مناسب‌تری قرار می‌گیرد. گوگل علاوه ‌بر توجه به کیفیت محتوا هایی که شما آن ‌ها را درون صفحه خودتان می‌گذارید، به کیفیت بک لینک ‌ها نیز دقت و توجه دارد زیرا بک لینک‌ها تاثیر بسیار زیادی در سایت شما دارند.

     

    استفاده از الگوریتم پنگوئن می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند. گوگل این الگوریتم را بعد از الگوریتم پاندا انتشار داد تا بتوانند علاوه ‌بر بررسی کیفیت محتوا ها، بک لینک ‌های موجود در محتوا ها را نیز بررسی کند تا متوجه شود که یک محتوا تا چه حد مناسب و به‌ درد بخور می‌باشد. تمامی فعالیت ‌های گوناگون مانند استفاده از لینک‌ های بی‌کیفیت که از سایت ‌های اسپم وارد می‌شوند، بک لینک گرفتن از سایت ‌هایی که فقط برای لینک سازی در گوگل طراحی و ساخته شده‌اند، خرید بک لینک ‌ها به‌ صورت غیرقانونی، ، و بک لینک گرفتن از سایت‌هایی که موضوع نامرتبطی دارند؛ تماماً مواردی می‌باشند که می‌توانند تحت جریمه الگوریتم پنگوئن قرار بگیرند. این الگوریتم به بررسی کیفیت لینک‌ ها می‌پردازد و تلاش می‌کند تا با لینک سازی غیرقانونی مبارزه کنند.

     

    در ابتدا استفاده از سئوی کلاه سیاه و انواع مختلف لینک دهی های غیرمجاز باعث می‌شد که محتوا به‌ راحتی و در کمترین زمان رتبه سایت را بالاتر ببرد و به ‌عنوان یک سایت بی‌کیفیت در رتبه‌های مناسب به کاربر نمایش داده شود‌. اما الگوریتم پنگوئن تلاش کرد تا تمرکز خودش را روی شناسایی سئو کلاه سیاه بگذارد و این ترفند زیرکانه را خنثی کند. اگر شما کل یک محتوا از یک صفحه و یا حتی بخشی از آن را در سایت خودتان کپی کنید نیز الگوریتم پنگوئن متوجه آن می‌شود و شما را جریمه می‌کند.

    الگوریتم پنگوئن چیست؟
    الگوریتم پنگوئن چیست؟

    الگوریتم پنگوئن چرا طراحی شد؟

     

    پیشتر برای شما گفتیم که الگوریتم پنگوئن بعد از الگوریتم پاندا طراحی و تولید شد. اما چرا صاحبان موتور جستجوگر گوگل تلاش کردند تا الگوریتم پنگوئن را تولید کنند و دلیل نیازشان به این الگوریتم چه بود؟ الگوریتم پاندا الگوریتمی است که به بررسی کیفیت محتوا هایی می‌پردازند که درون یک سایت وجود دارند. موتور جستجوگر گوگل یک انسان نیست و نمی‌تواند متن را بخواند تا متوجه شود این متن به‌ اندازه کافی مناسب هست یا نه به‌ همین دلیل برای بررسی کیفیت متن‌ ها، الگوریتم پاندا به کلمات کلیدی موجود در متن توجه می‌کند.

     

    هر چقدر این کلمه کلیدی ها کاربردی‌تر و مناسب‌تر باشند و به‌ صورت درست و با چگالی متناسب در یک محتوا قرار گرفته باشند الگوریتم پاندا این محتوا را به ‌عنوان یک محتوای متناسب تشخیص می‌دهد. هنگامی ‌که سایت داران این ‌موضوع را متوجه شدند، تلاش ‌کردند تا با تولید محتوا های بی‌کیفیت و قرار دادن کلمات کلیدی گوناگون به‌ صورت رندوم در محتوا ها رتبه سایت خودشان را بالاتر ببرند. این محتوا ها درست است که از نظر گوگل محتوا های مناسبی هستند اما به ‌هیچ‌ عنوان کاربر پسند نبودند و نیاز کاربران را برطرف نمی‌کردند. به ‌همین دلیل گوگل تلاش کرد تا یک الگوریتم دیگر را به سیستم بررسی خود اضافه کند. این الگوریتم با نام الگوریتم پنگوئن شناخته می‌شود.

     

    گوگل به بک لینک‌های موجود در محتوا و یا صفحه دقت می‌کند. هر چه‌قدر این بک لینک ‌ها معتبرتر و مناسب‌تر باشند و از سایت ‌های معتبر و مرتبط گرفته شوند، این محتوا به‌ عنوان یک محتوای مناسب شناخته می‌شود. سایت ‌های دیگر معمولاً به محتوا های بی‌کیفیت و نامناسب بک لینک نمی‌دهند و همین موضوع باعث میشود که محتواهایی که دارای بک می‌باشد محتوا های باکیفیت و مناسبی باشند و بتوانند به‌ طور کامل نیاز کاربران را برطرف کنند.

    الگوریتم پنگوئن چرا طراحی شد؟
    الگوریتم پنگوئن چرا طراحی شد؟

    الگوریتم پنگوئن گوگل چگونه باعث جریمه شدن سایت ما میشود

    همانطور که گفت شد این الگوریتم وظیفه ی کنترل لینک های خارجی و بک لینک ها را دارد.در معرفی سئو کلاه خاکستری نیز گفتیم که لینک سازی های خارجی ای که انجام میدهید باید به صورت پراکنده و طبیعی باشد به گونه ای که گوگل متوجه ساخته شدن آنها توسط خودتان نباشد.علاوه بر این باید حتما به اسپم اسکور وب سایتی که قرار است در آن بک لینک بسازید نیز دقت کنید,هر چه اسپم اسکور پایین تر باشد لینک دریافتی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

    جمع ‌بندی 

     

    به‌ طور کلی هدف اصلی الگوریتم پنگوئن این می‌باشد که با بررسی کیفیت بک لینک ‌های موجود در یک صفحه رتبه مناسبی را برای آن سایت و یا آن صفحه در نظر بگیرد. اگر گرفتن بک لینک‌ ها توسط سئوی کلاه سفید انجام شود، الگوریتم گوگل متوجه آن می‌شود و شما را جریمه می‌کند. الگوریتم پنگوئن به‌ طور کلی روی لینک سازی اسپم و پر کردن صفحات با کلمات کلیدی و نوشتن محتوا های بدون معنی خیلی حساس می‌باشد و برای این اقدامات جریمه ‌های زیادی را در نظر می‌گیرد. این الگوریتم یکی از الگوریتم ‌های بسیار تاثیر گذار و مناسب در گوگل می‌باشد که می‌تواند باعث شود سایت‌ های نامناسب دور ریخته شوند و ‌جای آن‌ ها را سایت‌ های باکیفیت و مناسب بگیرند. گوگل تلاش میکند که از انبوه بسیار زیادی از محتوا ها آن محتوایی که مناسب‌تر است را انتخاب کند. پاسخ دادن به نیاز کاربران یکی از اقداماتی می‌باشد که گوگل اهمیت بسیار زیادی به آن می‌دهد. به ‌همین دلیل تلاش می‌کند تا مناسب‌ترین صفحات،  سایت ‌ها، و محتوا ها را برای کاربر در رتبه‌ های مناسبی نشان دهد تا کاربران بتوانند در کوتاه‌ترین زمان جواب سوال خودشان را بگیرند و دیگر نیازی به گشتن بیشتر نداشته باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید