الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟


گوگل موتور جستجو گر پرطرفدار و شگفت انگیزی است که روزانه میلیارد ها میلیارد جستجو در آن شکل میگیرد. با توجه به پرطرفدار بودن این موتور جستجو، مدیرانی که این گوگل را مدیریت میکنند به قوانین و موارد زیادی دقت و توجه دارند تا بتوانند فاکتور های متناسبی را در این زمینه مورد بررسی قرار دهند. الگوریتم های گوگل در واقع همان سازوکار هایی هستند که به مدیریت این موتور جستجو میپردازند. ما در این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با الگوریتم کبوتر صحبت کنیم. همچنین به شما بگوییم که چرا آموزش الگوریتم کبوتر برای افرادی که در زمینه فعالیت در شبکه های اجتماعی تلاش بسیار زیادی دارند بسیار مهم و حیاتی میباشد. الگوریتم کبوتر نیز درست مانند الگوریتم های دیگر گوگل ویژگی ها و مزایای مخصوص به خودش را دارد. بعد از ساختن یک باغ وحش توسط گوگل با الگوریتم های پاندا، مرغ مگسخوار، پنگوئن، و… مدیران گوگل تصمیم گرفتند که الگوریتم کبوتر را نیز به این باغ وحش خود اضافه کند تا بتواند روند جستجوی کاربران را به صورت جزئیتر و دقیقتری پیش ببرند. این الگوریتم به طور کلی روی سایت هایی که با توجه به سئو محلی فعالیت میکنند تاثیر گذار باشد و به آن ها کمک میکند تا از این سئو نیز بهره ببرند.


محتوا
الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟
بیایید با هم به بررسی این موضوع بپردازیم که الگوریتم کبوتر چیست و چه تاثیری روی رتبهبندی سایت ها دارد. همه ما در موقعیت های مکانی قرار گرفتهایم که به امکانات مختلفی نیاز پیدا کردیم. اما به جز پرس و جوی محلی راه دیگری برای رسیدن به جواب خودمان پیدا نکردیم. با توجه به این موضوع، گوگل تصمیم گرفت تا بیشتر از قبل به راحتی کاربران خودش اهمیت دهد و تلاش کرد با استفاده از الگوریتم گوگل و سئو محلی پاسخ مناسبی به خواسته های کاربران بدهد. شاید شما نیز بار ها عبارت هایی مانند «نزدیکترین کافی شاپ به من» و یا برای مثال «رستوران های نزدیک میدان جمهوری» را سرچ کردهاید تا بتوانید با استفاده از این سرچ متوجه شوید که باید به چه سمتی حرکت کنید تا بتوانید به مقصد مورد نظر خودتان برسید. در گذشته گوگل تنها تلاش داشت تا محصولات مورد نیاز و اطلاعات گوناگونی را در اختیار شما قرار دهد. این اطلاعات تنها در قالب متن ویدئو و یا عکس برای شما وجود داشتند. اما در سال های اخیر گوگل تلاش کرد که قابلیت های خودش را افزایش دهد و از طریق نقشهی گوگل نیز پاسخ سوالات کاربران را برای آن ها تهیه کند. الگوریتم کبوتر در واقع رابطهای تنگاتنگی با سئو محلیاش شما دارد و به شما کمک میکند تا با استفاده از سئو محلی روی رتبه ساین خود تاثیر گذار باشید.


رابطه الگوریتم کبوتر، سئو محلی و رتبه سایت چه میباشد؟
پیشتر برای شما گفتیم که الگوریتم کبوتر روی سایت هایی متمرکز میباشد که به سئو محلی خودشان دقت میکنند. در واقع ماهیت و وظیفه الگوریتم کبوتر این است که روی سایت هایی دقت و تمرکز کند که به سئو محلی خودشان اهمیت میدهند. سئو محلی به این معنا میباشد که برای مثال اگر شما در یک نقطه و ناحیه خاص به فعالیت میپردازید، روی نقشه گوگل فعالیت خودتان را ثبت کنید. برای مثال اگر صاحب کافه، رستوران، یک لباس فروشی، یا فروشگاه هستید، بهتر است که محل کار خودتان را روی گوگل ثبت کنید و در سایت خودتان آن را داشته باشید. این موضوع به شما کمک میکند تا از سئو محلی به نحو احسن بهره ببرید. سئو محلی میتواند روی رتبه شما تاثیر گذار باشد. الگوریتم ها در واقع تمامی موارد و قوانینی هستند که میتوانند در نهایت باعث شوند شما یک رتبه مناسب را در گوگل به دست بیاورید. هرچه سئو شما متناسبتر و تأثیرگذارتر باشد، الگوریتم ها بیشتر به نفع شما کار میکنند. پس این گونه رابطه میان الگوریتم کبوتر سئو محلی، و رتبه سایت برای شما مشخص میشود و شما میتوانید تنها با استفاده از نقشه گوگل و راحتتر کردن کار کاربران سئو خودتان را بهبود بخشید.
آیا استفاده از الگوریتم کبوتر برای کسب و کار ما مفید میباشد؟
حدوداً هفتاد درصد کاربران و افرادی که دارای سایت میباشند و به سئوی محلی خودشان دقت میکنند، بر این عقیدهاند که استفاده از این الگوریتم روی کسب و کار آنها تاثیر مثبت داشته است. باقی افراد نیر تصور میکنند که این الگوریتم برای کسب و کار ها تغییرات منفی ایجاد کرده. با توجه به این آمار شما میتوانید متوجه شوید که استفاده از سئوی محلی و دقت به این الگوریتم میتواند روی سئوی شما تاثیر مثبت بگذارد و به شما کمک کند تا کسب و کار خود را در جهت مثبت به پیش ببرید.


الگوریتم کبوتر بیشتر برای چه کسب و کار هایی کاربردی میباشد ؟
تا اینجا باید متوجه شده باشید که اساس کارکرد الگوریتم کبوتر گوگل بر مبنای لوکیشن و موقهعیت جغرافیایی میباشد.
کسب و کار هایی که دارای مکان فیزیکی میباشند و امکان مراجعه مشتری را نیز دارند میتوانند به بهترین نحو ممکن از الگوریتم کبوتر بهره وری کنند و شاهد افزایش فروش روز افزون خود باشند.
جمع بندی
به طور کلی اگر شما فردی هستید که صاحب یک کسب و کار و یک سایت هستید و به دنبال راه های گوناگون و متنوع هستید تا بتوانید رتبه خودتان را در گوگل افزایش دهید، دقت به مواردی که روی سئو شما تاثیر گذار هستند میتواند در این زمینه به شما کمک کند. گوگل از فاکتور های بسیار زیاد و متنوعی بهره میبرد تا بتواند رتبه یک سایت را مشخص کند. الگوریتم کبوتر یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین الگوریتم های گوگل میباشد که میتواند به شما یک رتبه مناسب را در گوگل هدیه دهد. اگر شما به سئو محلی خودتان دقت داشته باشید و به قواعدی که در زمینه آموزش الگوریتم کبوتر وجود دارند توجه داشته باشید، میتوانید با کمترین مشکل و به راحتی سئو خودتان را افزایش دهید و رتبه مناسبی را داشته باشید. نحوه کار الگوریتم گوگل این طور میباشد که به سایت هایی که به کلمات کلیدی سئو محلی مانند: «کافه های نزدیک من» و یا «رستوران های نزدیک جمهوری» استفاده کردهاند را مشخص میکند و بعد با توجه به فاکتور های دیگر به رتبهبندی این سایت ها میپردازد. اگر شما در نقشه گوگل نیز موقعیت مکانی و خودتان را ثبت کرده باشید، کاربر میتواند تنها با کلیک روی نقشه گوگل به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد. این موضوع هم میتواند میزان فروش و هم رتبه شما را در گوگل بالاتر ببرد و به شما کمک کند تا سایت خودتان را به افراد بیشتری بشناسانید و به صورت حضوری نیز ارائه خدمات بیشتری داشته باشید.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
بسیار کاربردی بود . ام میخوام بوام بدونم که رنکینگ های ستاره داری که کاربران بر مبنای لوکیشن میزنن توی نتایج گوگل تاثیر داره؟
بله قطعا هرچه امتیاز شما بالا تر باشه رتبه شما هم بهتر نشون داده میشه