چگالی کلمه کلیدی در رتبه بندی 2022 گوگل تاثیر دارد ؟

چگالی کلمه کلیدی در رتبه بندی 2021 گوگل تاثیر دارد ؟
زمان مطالعه مطلب : 5 دقیقه
  • چگالی کلمه کلیدی , درصد بخصوص و مخصوصی باید داشته باشد و آیا تاثیر مستقیم بر روی نتایج ما در جستجو دارد ؟
    چگالی کلمات کلیدی , مدت هاست که به عنوان یکی از مهم ترین فاکتور های رنکینگ در نظر گرفته شده است.بسیاری از افراد بر این باورند , که تراکم کلمات کلیدی یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین فاکتور های گوگل در سئو داخلی سایت برای به دست آوردن رتبه یک در نتایج میباشد .

    چرا چگالی کلمه کلیدی انقدر مورد توجه است ؟

    تقریبا میتوان گفت که کلمات کلیدی برای گوگل بسیار مهم هستن و وقتی که کلمه مورد نظر در متن صفحه وجود نداشته باشد , رتبه گرفتن برای آن کلمه بسیار دشوار است و حتی شاید نتوان برای آن رتبه ای از گوگل دریافت کرد.
    برخی از افراد یا ابزار های مورد استفاده در پروژه های سئو بر این باورند که آمار و ارقام خاصی برای چگالی کلمات کلیدی در یک صفحه وجود دارد که شانس کسب رتبه های برتر را تغییر میدهد.
    اما اکنون وقت آن است که ببینیم مناسب ترین نرخ تکرار کلمات کلیدی چند درصد است.

    چگالی کلمات کلیدی یک فاکتور برای رتبه بندی گوگل است

    اول از همه باید به این سوال جواب دهیم که , چگالی کلمه کلیدی دقیقا چیست ؟

    چگالی کلمات کلیدی به مقدار یا تعداد دفعاتی که یک عبارت مشخص در متن ما وجود دارد گفته میشود.

    نرخ تکرار کلمات کلیدی چند درصد است ؟
    نرخ تکرار کلمات کلیدی چند درصد است ؟

    محاسبه چگالی کلمات کلیدی به چه صورت است ؟

    این مقدار با تقسیم تعداد کلمات کلیدی بر تعداد کلمات کل متن ضرب در 100 محسبه میشود و اینگونه ما متوجه میشویم که نرخ تکرار کلمات کلیدی چند درصد است.
    برای مثال اگر که یک کلمه کلیدی 26 بار در یک متن 1000 کلمه ای تکرار شده باشد , تراکم عبارت کلیدی در این متن 2.6% میباشد.نظریه های بسیار زیادی برای درصد تراکم کلمات کلیدی وجود دارد .
    ممکن است از بعضی ها عدد 2 درصد یا از افراد دیگر عدد 5 درصد یا حتی 10 درصد را بشنوید.

    چرا عموم مردم بر این باورند که چگالی کلمات کلیدی یک فاکتور رتبه بندی است ؟

    برخلاف دیگر افسانه‌های فاکتور های  رتبه‌بندی، این یکی واقعا تاثیر گذار است .
    تراکم کلمات کلیدی قبلاً یک چیز واقعی بود. اما ما داریم در مورد اولین روزهای موتور های جستجو صحبت می کنیم. با این حال این ایده هنوز هم وجود دارد.
    اما چرا ؟

    حقیقت به این صورت است :

    • کلمات کلیدی سیگنال هایی را به گوگل ارسال میکنند که بیانگر این است که این صفحه برای چه نوع و چه تایپ جستجویی باید نمایش داده شود.
    • اگر چگالی کلمه کلیدی پایید باشد , ممکن است گوگل متوجه منظور دقیق صفحه یا مقاله نشود.
    • اگر چگالی کلمات کلیدی بالا باشد , ممکن است گوگل را برای دستکاری رتبه توسط شما به شک بندازد که به این مسئله کیوورد استافینگ گفته میشود.

    بنابر نتایج بالا , افراد بسیار زیادی وجود دارند که بر این باورند که تراکم کلمات کلیدی , میزان مشخصی باید داشته باشد.
    با این حال هیچ عدد جادویی یا مخصوصی وجود ندارد که بتوانیم بگوییم که این میزان بهترین تعداد برای چگالی کلمات کلیدی است.
    در واقع این یک مسئله ساده است , استفاده از کلمات کلیدی مهم است، اما رسیدن به یک نسبت خاص به تلاش‌های شما در یک پروژه سئو شما کمکی نمی‌کند.

    روش محاسبه چگالی کلمات کلیدی
    روش محاسبه چگالی کلمات کلیدی

    شواهد میزان تراکم کلمات کلیدی

    برای پاسخ به این سوال که آیا چگالی کلمات کلیدی یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل است یا نه، می‌خواهیم به بیانیه رسمی گوگل در سال 2011 نگاهی بیندازیم که امروزه نیز هنوز میتوان به آن استناد کرد.

    این بیانیه را آقای Matt Cutts که از سال 200 تا 2015 در گوگل کار میکرد و مسئول تیم وب اسپم گوگل بود ارایه کرده است.

    کاتز تایید کرد که هیچ چگالی کلمه کلیدی ایده آلی برای گوگل وجود ندارد. او گفت که استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد.

    چند بار استفاده از یک کلمه کلیدی می تواند به رتبه بندی کمک کند، اما بیشتر از این ممکن است باعث شود گوگل آن را به عنوان پر کردن کلمه کلیدی ببیند.

    Once you start to mention it a whole lot it really doesn’t help that much more. There’s diminishing returns. It’s just an incremental benefit but it’s really not that large. And then what you’ll find is, if you continue to repeat stuff over and over again, then you’re in danger of getting into keyword stuffing or gibberish and those kinds of things.

    So the first one or two times you mention a word that might help with your rankings, absolutely. But just because you can say it seven or eight times, that doesn’t mean that it will necessarily help your rankings.

    اگر تراکم کلمات کلیدی یک عامل رتبه بندی نیست، پس راه درست برای استفاده از کلمات کلیدی چیست؟

    به نقل از آقای Cutts , هنگامی که کلمات کلیدی را که می خواهید استفاده کنید را شناسایی کردید، محتوایی تهیه کنید و بنویسید که به اندازه کافی طولانی باشد تا آن کلمات کلیدی را به طور طبیعی در خود جا بدهد. در واقع طبیعی بودن مهم ترین امر در چگالی کلمات کلیدی میباشد.
    برای گوگل خیلی مهم است که متن شما توسط ربات ها تهیه نشده باشد, همچنین یکی از مسائلی که آقای کاتز خیلی بر آن تاکید دارد , استفاده از کلمات کلیدی مترادف یا همان کلمات LSI میباشد که باعث میشود میزان تراکم کلید واژه های شما کاهش یابد.
    برای مثال به جای عبارت چگای کلمه کلیدی میتوان از عبارت تراکم کلمه کلیدی استفاده کرد. استفاده از مترادف ها در صورت امکان می تواند به شما کمک کند از استفاده مکرر از یک کلمه کلیدی جلوگیری کنید.
    مترادف ها همچنین راه بسیار خوبی برای جلب توجه خواننده هستند و حتی ممکن است به رتبه بندی برای اصطلاحات دیگر کمک کنند. گوگل مترادف ها را درک می کند، این به این معنی است که وقتی صفحه برای عبارت دقیقی که در نوار جستجو تایپ شده بهینه نشده باشد، ممکن است رتبه بندی شود.

    تراکم مناسب کلیدواژه
    تراکم مناسب کلیدواژه

    روی تراکم کلمات کلیدی وسواس نداشته باشید

    آقای کاتز همچنین تاکید کرده است که حساسیت و وسواس زیادی برای چگالی کلمات کلیدی نداشته باشید.

    “I would love it if people could stop obsessing about keyword density. It’s going to vary. It’s going to vary by area, it’s going to vary based on what other sites are ranking it.

    It’s not a hard and fast rule, and anyone who tells you there is a hard and fast rule you might be careful because they might be selling you keyword density software or something along those lines.”

     

    منبع :

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    2 دیدگاه

    به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید