آموزش اصول طراحی لندینگ پیج

نحوه ساخت لندینگ پیج
زمان مطالعه مطلب : 5 دقیقه
  • لندینگ پیج یا صفحات فرود صفحاتی هستند که برای تشویق کاربران به خرید و دعوت به اقدام در یک وب سایت طراحی و آماده شده اند. همه صفحات شما (صفحه اصلی، مقالات یا صفحات جداگانه برای راه اندازی کمپین ها) لندینگ پیج هستند. می توان گفت هر صفحه ای که کاربر وارد می شود یک لندینگ پیج است. صفحات فرود باید طوری طراحی شوند که توجه مخاطب را به خود جلب کرده و او را به عمل دعوت کنند. اما چگونه می توان یک صفحه فرود حرفه ای طراحی کرد؟ در این مقاله به نحوه طراحی یک صفحه فرود اصولی و حرفه ای می پردازیم. اجرای نکات بالا برای طراحی یک لندینگ پیج موفق و رسیدن به نتایج دلخواه کافی است. اما قبل از شروع طراحی، دو نکته را در نظر بگیرید:

    1. هدف خود را برای ساخت لندینگ پیج ها مشخص کنید.
    2. کلمه کلیدی مورد نظر را برای لندینگ پیج انتخاب کنید.
    کاربرد لندینگ پیج
    کاربرد لندینگ پیج

    صفحه خدمات تولید محتوا را مشاهده کنید .

    اصول طراحی لندینگ پیج حرفه ای

    ۱. عنوان های و تایتل های حرفه ای بنویسید

    اولین چیزی که کاربران هنگام ورود به صفحه مشاهده می کنند عنوان اصلی است. اگر هوشمندانه بنویسید، کاربران با دیدن عنوان صفحه شما در مورد صفحه شما کنجکاو خواهند شد. برای انتخاب عنوان مناسب، موضوع اصلی را که در صفحه پوشش می دهید در نظر بگیرید.
    ۴ روش نوشتن یک تیتر جذاب :

    1. مخاطب بلافاصله پس از مشاهده عنوان , هدف صفحه را درک کند .
    2. بلافاصله پس از خواندن عنوان مخاطب متوجه شود که جواب سوالش در این صفحه موجود است.
    3. تایتل یا عنوان به قدری جذاب باشد که باعث جذب حواس کاربر شود.
    4. به صورت کوتاه نوشته شود .

    ۲. به صورت کوتاه توضح دهید .

    توضیح کوتاهی در پایین عنوان بنویسید. پس از خواندن عنوان، بینندگان ممکن است تعجب کنند که آیا این صفحه برای آنها مفید است یا خیر. ما با نوشتن یک توضیح کوتاه به مخاطب کمک می کنیم تا تصمیم بگیرد. عنوان اصلی به کاربران امکان مشاهده وب سایت را می دهد و زیرنویس (توضیحات کوتاه) به کاربران اجازه می دهد تصمیم بگیرند که آیا در وب سایت بمانند یا خیر. مهارت های محتوا نویسی را جدی بگیرید و در وب سایت خود پیاده سازی کنید.

    ۳. از تصاویر جذاب استفاده کنید .

    تصاویر و عناصر بصری مهمترین بخش هر صفحه هستند. درک تصاویر و اشکال برای کاربران آسان تر است و ارتباط با آنها آسان تر است. پس حتما از تصاویر و اشکال توصیفی در لندینگ پیج خود استفاده کنید.

    ۴. توضیحات کامل و جامع دهید .

    محتوایی را که در این صفحه ارائه می کنید به طور کامل شرح دهید. اگر مشتری متوجه موضوع صفحه نشود، بدون انجام کاری آن را ترک می کند. هنگام نوشتن توضیحات و صحبت در مورد جزئیات مراقب باشید. محتوای حرفه ای برای وب سایت خود تولید کنید و اصول سئو را دنبال کنید.

    ۵. سعی کنید به درد مخاطب و نیاز او بپردازید .

    محصولات و خدمات شما چگونه می توانند به شما کمک کنند؟ محصولاتی که نیازهای مخاطبان و نقاط دردناک را برآورده می کنند محبوب هستند. به عنوان مثال، تیم ویا سئو با مشاهده این مشکل که کاربران می خواهند وارد دنیای سئو شوند، تصمیم می گیرند یک دوره آموزشی سئو تهیه کنند که مفید است و می تواند مشکل را نیز حل کند:
    1. مسیر شما مشخص است.
    2. وقت خود را در مکانی امن گذرانده اید.
    3. در زمان صرفه جویی کنید.
    4. محتوای آموزش داده شده توسط متخصصین.
    5. طبقه بندی محتوا.
    6. یک دوره پشتیبان وجود دارد
    7. وو…

    ۶. در مورد نتیجه پایانی صحبت کنید .

    برای مخاطبان خود توضیح دهید که وقتی به شما اعتماد می کنند چه نتایجی حاصل می شود. به ما بگویید وقتی با شما کار می کنیم چه انتظاری داشته باشیم.
    به عنوان مثال، دوره های آموزشی ما را شرکت کنید:
    1. شما متخصص می شوید.
    2. می توانید پول در بیاورید.

    فراموش نکنید که شما تنها فروشنده محصولات و خدمات نیستید. در عوض، شما فروشنده ارزش، دانش و مهربانی هستید.

     نحوه ساخت لندینگ پیج
    نحوه ساخت لندینگ پیج

    ۷. راه های ارتباطی خود با مخاطبان را مشخص کنید .

    پس از مطالعه قسمت توضیحات، کاربران ممکن است سوالاتی در ذهن خود داشته باشند یا به هر دلیل دیگری بخواهند با شما تماس بگیرند. بنابراین، اگر نمی خواهید کاربران خود را از دست بدهید، پیشنهاد می کنم چند روش ارتباطی را در لندینگ پیج خود معرفی کنید:
    • شماره تلفن
    • آدرس حقیقی
    • پست الکترونیک
    • لیست مخاطبین
    • فوراً با استفاده از پنجره های بازشو در کنار صفحه ارتباط برقرار کنید

    داشتن کانال ارتباطی به اعتماد کاربران کمک می کند و هر چه کانال ارتباطی با شما ساده تر باشد، احتمال اقدام کاربر بیشتر است.

    ۸. به مشتری گارانتی ارائه کنید .

    در فضای مجازی کسانی که می توانند ریسک بزرگی با او داشته باشند، ضمانت اعتماد.
    • تا 48 ساعت برای بازپرداخت
    • پشتیبانی دائمی
    • تبادل کالا

    برای اینکه حرفه ای باشم، این را قول می دهم.

    ۹ . برای لندینگ پیچ خود یک CTA در نظر بگیرید .

    CTA مخفف CALL TO ACTION است. دعوت به اقدام را نشان می دهد. همه موارد فوق برای دعوت کاربر به انجام کاری است. CTA ها مهمترین بخش ساخت یک لندینگ پیج قوی هستند.

    6 نکته کلیدی برای ایجاد لندینگ پیج با نرخ CTA بالا :

    1. از ویژگی های خود بگویید :‌ در مورد مزایای خود در چند مورد صحبت کنید (اختیاری). صحبت در مورد مزایا به کاربران کمک می کند تا تصمیم بگیرند. (حتما از این تکنیک در قسمت توضیحات استفاده کنید.)
    2. سعی کنید ساده باشید : یکی از رایج ترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید داشتن یک صفحه پیچیده پر از محتوای غیر ضروری است. هنگام تلاش برای تهیه صفحات مفید برای کاربران مراقب باشید که از عناصر (متن، عکس، فیلم) بیش از حد استفاده نکنید. هرچه استفاده از یک صفحه آسان تر باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر است.
    3. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید : طبق تحقیقات، افراد تمایل بیشتری به خرید چیزی دارند که توسط دیگران توصیه می شود. در شبکه های اجتماعی فعال شوید و از اینفلوئنسرهای حوزه خود برای تبلیغ و معرفی کمک و همکاری بگیرید. شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در اعتماد کاربران دارند.
    4. از ویدیو استفاده کنید :‌ ویدئو یکی از موثرترین تکنیک ها برای جذب بینندگان با محتوای درون صفحه است. اگر می‌خواهید کاربران را به انتهای قیف فروش هدایت کنید، از ویدیو استفاده کنید.
    5. سعی کنید تمام اطلاعات را در صفحه جا بدهید : بهترین لندینگ پیج ها آنهایی هستند که تمام اطلاعات را در یک برگه خلاصه می کنند و بینندگان را برای اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر دعوت نمی کنند. به عنوان مثال، اگر مخاطبی را برای خواندن بیشتر به صفحه دیگری دعوت کنید، احتمال از دست دادن مخاطب بیشتر است.
      برخی از صاحبان وب سایت از طراحی لندینگ پیج طولانی امتناع می ورزند زیرا معتقدند صفحات فرود طولانی منجر به از دست دادن کاربران می شود. داشتن یک صفحه طولانی، اصولی و جذاب می تواند باعث افزایش ماندگاری کاربران در وب سایت شما شود.

    سخن پایانی

    هر صفحه در وب سایت می تواند برای شما درآمد کسب کند. به شرطی که آن را به گونه ای طراحی کنید که کاربر پسند و اصولی باشد. با رعایت اصول ذکر شده در این مقاله، صفحه ای حرفه ای خواهید داشت. فقط روی راحتی کاربر تمرکز کنید. اگر کاربران خوشحال باشند، گوگل خوشحال است و رضایت از هر دو به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید