آموزش سئو به زبان ساده + تکنیک های پول ساز سئو در [2022]

زمان مطالعه مطلب : 25 دقیقه
  • آموزش سئو , برای افرادی که همیشه در ذهن خود تفکر فروش های بسیار بالا و بازدید های بسیار بالا داشته اند یکی از مهم ترین مقوله هایی شمرده میشود که باید به صورت کامل یاد بگیرند.

    شما به وسیله سئو میتوانید مخاطبان هدف مطابق با سلیقه خود را به صورت هدفمند به سمت وب سایت خود کشانده و فروش بالا و همچنین بازدید بالایی را تجربه کنید.

    آموزش سئو به زبان ساده

    شما معمولا وقتی که یک کلمه را در موتور های جستجو از جمله گوگل جستجو میکنید , وب سایت هایی به شما نمایش داده خواهند شد که در بیشترین مطابقت را با کلمه جستجو شده باشند و محتوای آنها دارای بالاترین کیفیت در میان رقبای دیگر باشد.

    اما معیار این رتبه بندی گوگل چیست ؟ دقیقا همینجا هست که آموزش سئو به درد صاحبین کسب و کار میخوره .

    Search engine optimization یا به اصطلاح همان سئو , یعنی بهینه سازی وب سایت شما برای حضور و کسب بهترین جایگاه در موتور های جستجو از جمله گوگل و بینگ و …

    پس شما میتوانید با یادگیری آموزش سئو و بهینه سازی سایت و پیاده سازی تمام نکات , رتبه های برتر را در کلمات مورد نظر کسب کنید و از طریق آن ورودی بسیار بالایی در وب سایت خود بگیرید.

    اموزش سئو از پایه
    اموزش سئو از پایه

    سئو را از کجا شروع کنیم ؟

    قطعا برای شما هم که در این صفحه حضور دارید و به سئو علاقه مند هستید , شایت این سوال پیش آمده باشد که سئو را از کجا شروع کنیم .
    قبل از هر چیزی باید بدانید که انجام پروسه سئو یک وب سایت هیچ نیازی به دانش برنامه نویسی و طراحی خاصی ندارد اما شما باید کار کردن با سایت و سیستم های مدیریت محتوا را به خوبی بلد باشد.پس اولین پیش نیاز یادگیری سئو , نحوه کار با وبسایت ها مخصوصا وب سایت های وردپرسی میباشد.
    مورد دیگری که نیاز است بدانید این است که سئو هیچ نیازی به سیستم قوی و قدرتمند خاصی ندارد و با یک لپ تاپ ساده میتوانید عملیات سئو را شروع کنید.
    برای یادگیری سئو نیز پیشنهاد میدهیم ابتدا کمی با جستجو کردن در گوگل , با این موتور جستجو و کاربرد های آن آشنا شوید سپس با تهیه دوره جامع آموزش سئو به زبان ساده میتوانید از صفر تا صد سئو را به راحتی فرا بگیرید .پس از یادگیری سئو میتوانید وب سایت خود را با طی کردن مسیر درست , در بهترین رتبه های موتور های جستجو قرار دهید و شاهد افزایش فروش و در نتیجه افزایش درآمد خود باشید.

    چرا آموزش سئو بسیار مهم است ؟

    شاید فروش بسیار بالا و کسب درآمد بالا آرزوی هر کسب و کار یا هر شخصی باشد . کانال های بسیار زیادی وجود دارد که یک کسب و کار بر روی آن سرمایه گذاری کند و بتواند تجربه ی فروش خوبی را داشته باشد اما ما در ویا سئو به شما دیدن آموزش سئو و رسیدن به رتبه های برتر گوگل را پیشنهاد میکنیم.اگر برای یک بار هم که شده فروش خط یک گوگل را تجربه کنید بسیار شگفت زده خواهید شد.از طرف دیگر علم سئو یکی از مباحث جدید و علمی در دنیا میباشد که در همه کشور ها به آن نیاز دارند.یعنی شما در هر نقطه از دنیا که باشید میتوانید مشغول به سئو کردن وب سایت خود یا کارفرما شوید و از این طریق به درآمد برسید.
    در کشور های خارج از ایران میانگین درآمد یک سئو کار به سالیانه 70 هزار دلار میرسد که در ایران این مبلغ حدود 2 میلیارد تومان میباشد.
    پس آموزش سئو را بسیار جدی بگیرید و از همین امروز شروع کنید.

     

    مدل های مختلف سئو

    در سئو 3 مدل متد مختلف برای دریافت رتبه از گوگل وجود دارد که اشاره کوتاهی به آنها خواهیم داشت.

    سئو کلاه سفید : طبیعتا هر شرکت و کمپانی بزرگی دستور العمل های خاص خود را برای استفاده کاربران دارد. گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست. سئو کلاه سفید یعنی شما وب سایت خود را کاملا با معیار های مد نظر گوگل رشد دهید و هیچ خطایی نکنید .

    سئو کلاه سیاه : به مجموعه اقداماتی گفته میشود که بر خلاف قوانین گوگل بوده و میتوان از آن استفاده کرد. سئو کلاه سیاه یعنی دور زدن گوگل و مطمئن باشید که با جریمه های سنگینی در این روش روبرو خواهید شد.

    سئو کلاه خاکستری : وقتی که سیاه و سفید را ترکیب کنید میشود خاکستری ! در آموزش سئو نیز به هیمن صورت است . سئو کلاه خاکستری یعنی که مبنای اصلی شما سئو کلاه سفید باشد , اما در کنار آن در حد اعتدال از تکنیک های کلاه سیاه نیز استفاده کنید !

    آموزش کامل سئو

    سئو آن پیج (On Page)  چیست 

    به مجموعه مجموعه اقداماتی که در درون وب سایت و بر روی وب سایت خودمان در راستای بهبود سئو انجام میشود سئو آن پیج یا سئو داخلی گفته میشود.

    برخی از اقدامات مهم در سئو آن پیج :

    1. بهینه کردن عنوان و توضیحات متا
    2. ساختار درست و بهینع URL
    3. استفاده درست و مناسب از کلمه کلیدی
    4. رعایت قواعد نگارش و متن
    5. بهینه سازی سرعت وب سایت
    6. لینک سازی

    سئو آف پیج (Off Page)  چیست 

    مجموعه اقداماتی میباشد که در بیرون از فضای وب سایت خودمان انجم میشود و تاثیر بسیار بالایی در صورت درست عمل کردن بر روی رتبه سایت خواهد گذاشت.

    برخی از اقدامات مهم در سئو آف پیج :

    1. بک لینک
    2. وب لاگ
    3. رپورتاژ آگهی
    4. فعالیت در شبکه های اجتمای

     

    خرید اموزش سئو

    خرید کتاب اموزش سئو خرید فیلم آموزش سئو خرید فیلم آموزش سئو مقاله آموزشی سئو مقالات آموزشی سئو

     

    کلمه کلیدی چیست و چه کاربردی دارد 

    کلمه کلیدی دقیقا همان چیزی است که کاربر جستجو میکند و از آن نتیجه میخواهد .

    مثلا شما اگر در گوگل سرچ کنید آموزش سئو از صفر تا صد نتایجی را برای شما نشان خواهد داد که نزدیک ترین ارتباط را با کلمه جستجو شده شما داشته باشند.

    پس میتوان گفت کلمه کلیدی هسته و مرکزیت محتوای وب سایت شما را بر عهده دارد.

    اما انتخاب کردن کلمه کلیدی صحیح به معیار های مختلف و مهمی بستگی دارد .

    بار ها پیش آمده که خیلی از وب سایت ها با انتخاب کلمه کلیدی اشتباه , علاوه بر اینکه نتیجه ای در رتبه های برتر گوگل کسب نکرده اند حتی ضرر های مالی بسیار زیادی به خاطر هزینه های تبلیغات و جا انداختن آن کلمه کلیدی کرده اند.

    کلمه های کلیدی به دو دسته تقسیم میشوند :

    1. کلمه کلیدی کلی
    2. کلمه کلیدی لانگ تیل یا بلند

    کلمه کلیدی کلی چیست ؟

    این دسته از کلمه ها از عبارات و مشتقات کمی تشکیل شده اند . مثلا کلمه سئو .

    طبیعتا میزان جستجو شدن ماهیانه کلمه سئو در موتور های جستجو بسیار بالا هست به همین سبب

    این کلمه شامل سختی بسیار زیادی میشود که برای رسیدن به رتبه های برتر یا حتی صفحه اول گوگل شما راه بسیار زیاد و همچنین هزینه بسیار بالایی در پیش دارید.

    کلمه ی دیگری که میتوان به آن اشاره کرد کلمه آموزش سئو است . این واژه نیز یکی از سخت ترین و رقابتی ترین کلمه ها میباشد اما طبیعتا ورودی بسیار بالا و خوبی خواهد داشت. پس به شما پیشنهاد میکنیم که ابتدا بر روی کلمات کلیدی بلند کار کنید.

    کلمه کلیدی لانگ تیل یا بلند چیست ؟

    در بسیاری از مواقع کاربر در ذهن خود یک جمله یا یک سوالی پرورش میدهد که مستقیما همان عبارت را در گوگل سرچ میکند و طبیعتا این جمله از اجزا و کلمات بیشتری ساخته شده است.

    برای مثال آموزش سئو از صفر تا صد . این دسته از کلمات بلند به دلیل میزان سرچ کمتری که دارند

    طبیعتا سختی کمتری خواهند داشت و دسترسی به رتبه های برتر در این دسته کلمات راحت تر خواهد بود و برای ابتدای کار دور از ذهن نیست .

    آیا میتوانیم از هر کلمه کلیدی که میخواهیم استفاده کنیم ؟

    طبیعتا بله !

    اما ما به شما پیشنهاد میدهیم که حتما قبل از شروع کار و تصمیم گیری راجع به محتوا تحقیق جامعی راجع به کلمات کلیدی انجام دهید که کدام کلمات برای شما بیشترین بازدهی و کمترین سختی را خواهند داشت.

    از چه ابزار هایی برای این کار استفاده کنیم ؟

    امروزه ابزار های بسیار زیادی در بستر اینترنت وجود دارند از جمله Moz , ahrefs , Google Suggestions , Keyword Planner , Kwfinder , Kewordtool , Alexa و بسیاری از ابزار های متفرقه دیگر که شما میتوانید از آنها برای جستجوی دقیق کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

    آموزش سئو و بهینه سازی سایت

    چگونه کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنیم ؟

    راه های بسیار زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و جود دارد. اولین گزینه استفاده از پیشنهاد های گوگل یا همان Google Suggest  میباشد .
    روش کار با این ابزار به این صورت میباشد که وقتی شما در موتور جستجوی گوگل عبارت مورد نظر خود را جستجو میکنید , در انتهای صفحه خود گوگل چند نمونه از کلمات کلیدی مرتبط که دارای سرچ بالا و معنای یکسان میباشند را به شما پیشنهاد میدهد. دقیقا مانند عکس زیر:

    گوگل ساجست چیست ؟
    گوگل ساجست چیست ؟

    راه دوم استفاده از ابزار Keywordtool  میباشد. این ابزار که یکی از بهترین و گسترده ترین ابزار برای جستجو و پیدا کردن کلمه کلیدی میباشد بسیار کاربردی میباشد و ما در تیم ویاسئو پیشنهاد استفاده از آن را میدهیم.کارکرد این سایت به این صورت میباشد که شما کلمه کلیدی کانونی یا مورد نظر خود را در آن وارد میکنید , سپس این سایت یک لیست بلند بالا از انواع کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی را در اندازه و طول های مختلف به شما ارائه میدهد.

    راه سوم استفاده از ابزار KWFinder میباشد.یک ابزار بسیار کاربردی که هم با استفاده از آن میتوانید به تحقیق کلمات کلیدی بپردازید , هم میتوانید یک حدودی از میانگین ماهیانه ورودی کلمه مورد نظر به دست بیاورید که این روش به صورت کامل در آموزش سئو مورد بحث قرار گرفته است.

    اما آخرین راهی که میتوانیم به شما پیشنهاد بدهیم استفاده از ابزار Google Keyword Planner میباشد که شاید بتوان گفت دقیق ترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی و به دست آوردن حدود ورودی ماهانه میباشد . اما برای استفاده از این ابزار حتما باید شما اکانت Google Ads داشته باشید که به همین سبب استفاده از آن برای کاربران ایرانی بسیار دشوار است و تیم ویا سئو استفاده از این ابزار را به شما زیاد پیشنهاد نمیکند.
    در بهترین حالت تیم ما به شما ترکیب استفاده از ابزار های Google Suggest و سایت Keywordtool را میدهد که پس از آن میتوانید با استفاده از ابزار KWFinder هم کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و هم میزان ورودی کلمه مورد نظر را تخمین بزنید.

    انواع مختلف کلمه کلیدی 

    کلمه کیدی ها یا انکر تکست ها معمولا در لینک سازی های داخلی و خارجی اهمیت بسیار بالایی دارند.

    مبنای سئو کردن ما باید طبیعی بودن حرکات و اقدامات ما از دید گوگل باشد , در غیر این صورت امکان پنالتی شدن وب سایت ما بالا میرود.

    برای مثال اگر در طول روز 100 بار با کلمه آموزش سئو بک لینک بسازیم , طبیعتا گوگل به مصنوعی بودن لینکسازی وب سایت ما پی میبرد .

    برای این که این امر طبیعی به نظر برسد باید از انواع حالت های مختلف کلمه کلیدی که به صورت زیر میباشد استفاده کنیم :

    1. اگزکت مچ – Exact Match : به معنی استفاده دقیق از همان کلمه مورد نظر میباشد. مثلا آموزش سئو
    2. فیریز مچ – Pharase Match : به معنی استفاده از کلمه کلیدی در میان یک جمله میباشد. مثلا : آموزش سئو از صفر تا صد
    3. برود مچ – Broad Match : به معنی استفاده از کلمه کلیدی به همراه برند میباشد. مثلا : آموزش سئو ویا سئو

     

    لینک یا پیوند چیست ؟

    اولین و مهم ترین اصطلاحی که شما در مباحث آموزش کامل سئو خواهید شنید لینک میباشد .

    لینک ها یا مرتبط کننده ها عناصری هستند که یک صفحه را به صفحه دیگر وصل میکند.

    مثلا کلمه ویا سئو یک لینک میباشد که اگر شما بر روی آن کلیک کنید به صفحه اصلی وب سایت ویا سئو هدایت خواهید شد.

    لینک ها علاوه بر مرتبط کردن صفحات به یکدیگر , اعتبار صفحات را نیز به یکدیگر منتقل میکنند پس لینک سازی درست و اصولی وب سایت اهمیت بسیار بالایی دارد .

    لینک ها در ظاهر به یک شکل هستند , اما در عمل به دو دسته لینک های فالو و نو فالو تقسیم میشوند.تفاوات لینک فالو و نو فالو در این است که لینکهای فالو به ربات های گوگل اشاره میکنند از صفحه ای که به آن لینک داده شده است دیدن کنند و در آن خزش کنند اما در لینک های نو فالو ربات ها به صفحه لینک شده سر نمیزنند.همین تفاوت در لینک های فالو باعث انتقال اعتبار از صفحات مختلف به یکدیگر شده و میتواند برای شما بهبود رتبه را به ارمغان بیاورد.

    بک لینک چیست 

    یکی از مفاهیمی که شما بسیار با آن در آموزش سئو از صفر تا صد  سر و کار خواهید داشت بک لینک میباشد .

    بک لینک به زبان ساده همان معرفی نامه میباشد .

    اگر از سایت های دیگر یا فضای خارج از وب سایت ما لینکی به وب سایت ما داده شود به آن بک لینک گفته میشود.

    بک لینک ها میتوانند اثر بسیار بالا و مثبتی داشته باشند اما باید حواستان باشد که استفاده نا درست و غلط از بک لینک ها باعث سئو منفی سایت شما و کاهش رتبه یا حتی پنالتی شدن سایت شما نیز میشود !

    بهینه سازی کد وب سایت

    کد سایت یکی از مهمترین مسائل برای بهبود سرعت سایت است. موتور جستجوی گوگل از کدهایی که شما می نویسید برای ارزیابی وب سایت شما استفاده می کند و اگر کد غیر استاندارد و بی کیفیت باشد قطعا با انواع و اقسام مشکلات مواجه خواهید شد که مهم ترین آن نادیده گرفتن گوگل است. .

    علاوه بر این، اگر کدهای زیادی در وب سایت وجود داشته باشد، طبیعتاً خزنده های گوگل زمان بیشتری را برای خواندن آنها صرف می کنند، بنابراین ممکن است سرعت وب سایت کاهش یابد و طبیعتاً رتبه وب سایت در گوگل بسیار کاهش می یابد. جستجو کنید.

    اما اگر برنامه نویسی وب سایت را نمی دانید و وب سایت شما وردپرس است، می توانید از افزونه های مختلفی برای بهینه سازی کد وب سایت و بهبود سئوی آن استفاده کنید.

    به طور کلی، مبحث بهینه سازی کد یکی از مهمترین مباحث آموزش سئو از صفر تا صد است.

    فشرده سازی CSS و JS

    یکی از مهمترین کارهایی که در سئو باید انجام دهیم تا بتوانیم سرعت بارگذاری صفحات وب سایت خود را افزایش دهیم، فشرده سازی فایل های css و js است. سایت ها اغلب فایل های css و javascript زیادی دارند که می تواند باعث تاخیر در بارگذاری صفحه شود.

    بنابراین برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه، این فایل ها باید به طور کامل فشرده شده و به فایل های css و فایل های js تبدیل شوند. این یکی از مهمترین موارد در آموزش سئو برای بهبود سرعت وب سایت است.

    استفاده از کش یا Gzip

    حتما شما فایل ها را هم فشرده می کنید تا حجم آن ها کاهش پیدا کند و بتوانید آن فایل ها را سریعتر برای دیگران ارسال کنید.

    این همچنین می تواند برای کاهش اندازه صفحه سایت هایی که از Gzip استفاده می کنند استفاده شود. معمولا وقتی کاربر سایت شما را باز می کند، درخواست اطلاعات به سرور ارسال می شود و سرور درخواست را دریافت می کند و شروع به بارگذاری فایل های سایت می کند، اگر از Gzip برای کاهش این اطلاعات استفاده کنید، صفحه کاربر سریعتر بارگذاری می شود.

    پنالتی شدن وب سایت به چه معنا میباشد 

    سر پیچی از قانون های هر ارگانی طبعات و یا جریمه هایی دارد .

    در گوگل نیز سرپیچی از قوانین و استفاده از تکنیک ها و ترفند های سئو کلاه سیاه باعث جریمه شدن وب سایت شما میشود که اصطلاحا به آن پنالتی شدن وب سایت میگویند.

    البته باید حتما به این مورد توجه کرد که صفحه اصلی وب سایت هیچوقت پنالتی نمیشود و صفحه های فرعی پنالتی میشوند.این به این معنی میباشد که صفحه اصلی سایت شما میتواند برای شما خیلی کاربردی باشد و به عنوان قلب وب سایت شما میباشد.
    بسیاری از استراتژی های سئو نیز بر روی صفحه اصلی پیاده میشود.

    چه دلایلی باعث پنالتی شدن سایت میشود ؟

    1. لینک سازی غیر طبیعی : همانطور که در بالا گفته شد , سئو خارجی وب سایت و لینک سازی خارجی نیاز به تجربه بالا میباشد و در صورت غیر طبیعی عمل کردن , گوگل وب سایت شما را پنالتی خواهد کرد.
    2. کپی بودن محتوا : گوگل به تجربه کاربران نسبت به محتوا اهمیت بسیار بالایی میدهد. در صورتی که شما از محتوای وب سایت های دیگر به صورت کپی در سایت خودتان استفاده کنید علاوه بر این که ربته خوبی به شما تعلق نمیگیرد ممکن است باعث پنالتی شدن شما نیز بشود.
    3. استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی : کیورد سرفینگ یا استفاده بسیار زیاد از کلمه کلیدی باعث پنالتی شدن سایت شما خواهد شد

    رپورتاژ آگهی چیست؟

    رپورتاژ خبر یا رپورتاژ آگهی یکی دیگر از موضوعات مهم و کلیدی است که باید با آموزش پیشرفته سئو بیشتر آشنا شوید تا از مزایای مختلف آن برای سایت های بهتر و با کیفیت تر استفاده کنید. به طور کلی، اخبار نوعی از تبلیغات متنی است که شما در یک سایت محبوب قرار می دهید. این دو مزیت اصلی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

    1- ارسال اخبار در سایت های پربازدید و پربازدید باعث می شود افراد زیادی با کسب و کار شما آشنا شوند و از این طریق وارد سایت شما شده و میزان بازدید سایت را افزایش دهند.

    2- رپورتاژ آگهی تاثیر بسیار گسترده و سئو پسند دارد. به طور کلی می توان گفت که رپورتاژ خبری برای سئو خارجی بسیار مناسب است و می تواند گزینه خوب و ایده آلی برای بک لینک باشد. در آموزش صفر تا صد سئو، شما با اهمیت بک لینک کاملا آشنا شده اید، بنابراین می توانید اهمیت رپورتاژ را راحتتر درک کنید.

    به طور کلی استفاده از رپورتاژ آگهی علاوه بر دو مزیت فوق، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

    برندسازی و جلب اعتماد عمومی: زمانی که نام سایت شما در سایت های مورد اعتماد و محبوب قرار می گیرد، می توانید به راحتی اعتبار مخاطبان خود را به دست آورید. بنابراین، برندسازی شما به سرعت و به راحتی انجام می شود.

    هزینه های بازگشت سریع: برای درج رپورتاژ آگهی خود در سایت های مختلف، بسته به نوع سایت باید هزینه ای پرداخت کنید. اما می توان گفت هزینه ای که برای انتشار یک گزارش خبری باید بپردازید با افزایش نرخ کلیک سایت و بهبود سئو در مدت زمان کوتاهی به جیب شما برمی گردد.

    گزارش های خبری برای همه مشاغل اینترنتی مناسب است: گزارش های خبری برای همه مشاغلی که می خواهند رتبه خود را در گوگل ارتقا دهند مناسب است. این روش نسبت به سایر روش های تبلیغاتی هزینه بیشتری دارد و بنابراین شرکت های کوچک و نوپا که سرمایه زیادی ندارند می توانند از این روش نهایت استفاده را ببرند. بنابراین اگر به دنبال یادگیری صفر تا صد سئو هستید، موضوع اطلاعیه یا گزارش خبری را از دست ندهید.

    پر کاربرد ترین ابزار در سئو 

    ابزار های بسیار زیادی در سطح اینترنت موجود میباشند که هر کدام در قسمت های مختلف علم سئو , کاربرد خاص خود را دارند. در آموزش تکنیک های سئو ویا سئو شما تمامی ابزار ها را به صورت کامل فرا خواهید گرفت.

    در ادامه مقاله به معرفی چند نمونه از کاربردی ترین ابزار ها میپردازیم :

    سرچ کنسول :

    مهم ترین و کاربردی ترین ابزاری که برای یک سئو کار یا مدیر وب سایت نیاز است , ابزار سرچ کنسول گوگل میباشد.

    سرچ کنسول کامل ترین و دقیق ترین آمار مربوط به وب سایت را به شما ارایه میدهد.

    برای مثال میتوان ورودی های مختلف یک کلمه مثلا آموزش سئو در اصفهان در یک بازه زمانی مشخص را در آورد.

    یا حتی میزان دیده شدن یک کلمه خاص یا یک صفحه خاص را با استفاده از سرچ کنسول در آورد.

    آموزش سئو به زبان ساده

    Clicks : میزان کلیک هایی که بر روی عبارات در یک بازه زمانی مشخص شده است.هر چه این عدد بالاتر باشد یعنی ورودی و ترافیکی که به وبسایت شما روانه شده بیشتر بوده.طبیعتا دریافت کلیک بالا و ورودی بالاتر نیاز به دریافت رتبه های برتر در گوگل دارد.معمولا سهم بیشتری از کلیک ها برای رتبه های ۱ تا ۳ بر روی کلمه های مختلف میباشد.لازم به ذکر است که کلیک بیشتر به معنای درآمد بیشتر نیست و بستگی به کلمات هدف در نظر گرفته شده و انتخاب صحیح کلمات کلیدی دارد.

    Total Impressions : تعداد دفعاتی که وب سایت ما در نتایج توسط کاربران دیده شده است.بالا رفتن این عدد به معنای رتبه گرفتن صفحات شما و دیده شدن آنها میباشد.

    Avg CTR  :نرخ کلیک از معیارهای بسیار مهم و تاثیرگذاری می‌باشد که می‌تواند مشخص کند یک کمپین و یا یک کسب‌ و کار به سمت پیشرفت قدم برمی‌دارد یا درجا می‌زند. به ‌هر حال هر چه میزان کلیک روی یک لینک بیشتر باشد؛ آن لینک بیشتر دیده می‌شود. همین موضوع می‌تواند در بهبود رتبه تاثیرگذار باشد. حال بیایید با یکدیگر در رابطه با این صحبت کنیم که نرخ کلیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.نرخ کلیک و یا به‌ عبارت ‌دیگر CTR  نسبت تعداد کلیک‌ های انجام ‌شده روی یک لینک، به روی تعداد کل بازدید های آن لینک می‌باشد. توجه کنید هر چه نسبت تعداد کلیک ‌ها بیشتر باشد در واقع میزان نرخ کلیک بهتر و تاثیرگذارتر می‌شود. همین موضوع می‌تواند باعث شود که شما پیشرفت زیادی در کسب‌وکار خودتان داشته باشید.

    محتوا یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نکات در بازاریابی محتوا می‌باشد. شما می‌توانید با نوشتن محتوای جذاب و قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان و چند سطر اول باعث شوید مخاطب با دیدن عنوان و یا چند سطر اول محتوای شما جذب شود تا محتوای شما را بخواند و همین موضوع می‌تواند باعث شود که فرد روی لینک سایت شما کلیک کند و CTR سایت شما را بهتر کند.

     نکته دیگر که می‌توانند در زمینه افزایش نرخ کلیک و شما کمک‌ کننده باشد این است که شما به لینک و متا تایتل خود را نیز دقت داشته باشید. هرچه لینک سازی شما درست و اصولی پیش رفته باشد و دارای کلمه کلیدی باشد؛ همین موضوع می‌تواند باعث شود که افراد مطمئن شوند محتوا و مطلبی که شما نوشته‌اید دارای نکات ضروری می‌باشد و روی آن کلیک می‌کنند.

    Avg Position : میانگین رتبه در یک بازه زمانی خاص. هر چه این عدد کمتر باشد یعی میانگین رتبه کلمات شما بهتر است.

     

    شما میتوانید در سرچ کنسول تمامی این اطلاعات را در بازه زمانی های مختلف یا حتی دلخواه مشاهده کنید .

     

    استفاده از Page Speed Insight   در سرچ کنسول : یکی دیگر از مهم ترین ابزاری که شما میتوانید با آن از کیفیت فنی و سرعت وب سایت خود اطلاع پیدا کنید ,  این ابزار میباشد که فوقالعاده کاربردی میباشد.

    در پکیج آموزش سئو تمامی قسمت های سرچ کنسول به صورت کامل آموزش داده شده است.

    الکسا :

    یکی از کاربردی ترین وب سایت ها برای آنالیز و رتبه بندی سایت ها بر اساس ترافیک الکسا میباشد.

    شما به وسیله الکسا میتوانید اعمالی از جمله پیدا کردن کلمات کلیدی , پیدا کردن کلمه کلیدی هایی که رقبا از آنها ورودی خوبی دارند و … انجام دهید.

    اما کاربردی ترین خاصیت الکسا رتبه بندی وب سایت ها در سطح بین المللی و کشوری میباشد.

    شما به وسیله الکسا میتوانید جایگاه وب سایت خود را بر اساس ترافیک با رقبای خود بسنجید.

    آموزش سئو

    برای مثال سایت طرفداری طبق عکس بالا رتبه 1222 بین المللی و 1585 کشوری را در الکسا دارد.

    یکی از کاربرد های رتبه الکسا برای مقایسه سایت ها در انتشار رپورتاژ آگهی میباشد.

     

    ماز :

    یکی از کابردی ترین ابزار برای اعتبار وب سایت , تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن بک لینک رقبا ابزار ماز میباشد که چند عبارت رایج در آن وجود دارد که به شرح زیر میباشد :

    1. دامین آتوریتی یا DA : به معنی اعتبار دامنه میباشد. این اعتبار نزد گوگل بسیار مهم است .
      هر چه یک وبسایت دارای دامین آتوریتی بهتری باشد طبیعتا رتبه بهتری خواهد داشت.
    2. پیج آتوریتی یا PA : به معنی اعتبار یک صفحه خاص از یک وب سایت میباشد.صفحاتی که دارای پیج آتوریتی بالایی باشند برای لینک سازی بسیار مناسب میباشند.
    3. اسپم اسکور : یکی از مهم ترین معیار های هر وب سایت میباشد که با آن میتوان میزان هرز بودن یک وب سایت را پیدا کرد.

    سئو چیست و چه کاربردی دارد

    طبق عکس بالا دامین آتوریتی یا اعتبار سایت الکسا 93 میباشد.

    اچرفس ( Ahrefs )

    یکی از کاربردی ترین ابزاری که شما در دوره آموزش سئو کامل آن را یاد میگیرید , اچرفس میباشد . همانگونه که گفته شد شما به صورت مداوم و متناوب نیاز به آنالیز کردن بک لینک های رقبا و همچنین بک لینک های سایت خود دارید.
    قوی ترین ابزاری که در این زمینه در حال حاضر وجود دارد سایت اچرفس میباشد.
    نسخه رایگان این ابزار امکانات بسیار محدودی دارد و شما باید آن را به سرچ کنسول سایت خود وصل کنید تا بتوانید فقط اطلاعات مربوط به سایت خود را مشاهده کنید. اما با تهیه نسخه پولی این ابزار میتوانید بهترین بهره برداری را از آن گرده و تمامی لینک ها و حتی اطلاعات دیگر رقبای خودتان را مورد بررسی قرار دهید.

    سئوپتایمر ( Seoptimer )

    یکی از مسائلی که خیلی باید بر روی آن تمرکز کرد و به بهترین نحو آن را ارتقا داد , سئو تکنیکال یک وب سایت میباشد.
    اما برای چک کردن و دریافت راهنمایی شما نیاز به ابزاری دارید که سایت شما را از لحاظ تکنیکال آنالیز کرده و تمامی ایرادات و مشکلات آن را به صورت کامل به شما بگوید.ابزاری که تیم ویاسئو از آن استفاده میکند سایت سئوپتایمر میباشد و شدیدا به شما نیز پیشنهاد میکنیم تا از این ابزار برای بررسی سئو تکنیکال سایت خود استفاده کنید.

    وو رنک ( WooRank )

    وو رنک نیز یکی دیگر از ابزار های معروف برای بررسی و آنالیز سئو تکنیکال میباشد که شما میتوانید از آن برای آنالیز سایت خود استفاده کنید. در وو رنک بین 0 تا 100 یک امتیاز به سایت شما با توجه به پرفورمنس آن تعلق میگیرد که باید سعی کنید برای بهبود وضعیت تکنیکال سایت خود آن را به 100 یا نزدیکی آن برسانید.البته لاذم به ذکر است که برای استفاده از سایت وو رنک حتما باید اکانت آن را تهیه کنید.

    الگوریتم های گوگل 

    قبل تر گفتیم که گوگل نیز همانند هر ارگان دیگری قوانین مخصوص به خود را دارد که به وسیله آنها کیفیت محتوا های ارایه شده در موتور جستجو خود را کنترل میکند و از پر شدن فضای خود از سایت های بی کیفیت و اسپم جلو گیری میکند. همچنین این قوانین و الگوریتم ها به درک بهتر نیاز کابر و رساندن آن به بهترین نتیجه نیز کاربرد بالایی دارند.

    برخی از الگوریتم های  گوگل :

    1. برت – Bert : اگر کاربر هدف به زبان روزمره و محاوره ای خود یک عبارت یا خواسته را در گوگل جستجو کند , این وظیفه الگوریتم برت میباشد که به وسیله هوش مصنوعی بهترین نتیجه ها را برای کاربر نمایان کند.
    2. فرشنس یا تازه بودن محتوا : الگوریتم فرشنس  یکی از مهم ترین   میباشد که تمرکزش بر روی به روز بودن و تازه بودن محتوا میباشد.
    3. رقص گوگل یا گوگل دنس : بعضی مواقع گوگل با توجه به نیاز و در خواست کاربر جهش ها و تغییر های ناگهانی در نتایج ایجاد میکند که این وظیفه بر عهده الگوریتم گوگل دنس است.
    4. سند باکس : در مواقعی که یک سایت تازه تاسیس میشود , در زمین بازی گوگل یا الگوریتم سند باکس قرار میگیرد و به مدت حدودا یک ماه مطالب شما در نتایج نشان داده نمیشود.
    5. مرغ مگس خوار : وظیفه الگوریتم مرغ مگس خوار این است که جمله یا عبارت سرچ شده کاربر را درک کرده و عبارات هم مفهوم را نیز در نتایج نشان دهد.
    6. پاندا :‌ وظیفه این الگوریتم بر رسی کیفیت و حجم رضایت کاربران از محتوای تولید شده توسط وب سایت میباشد.
      همچنین یکی دیگر از وظیفه های الگوریتم پاندا بر رسی یونیک بودن یا نبودن محتوا میباشد.
    7.  پنگوئن : کابوس کلاه سیاه کاران ! وظیفه الگوریتم پنگوئن بر رسی بک لینک ها و لینک سازی های خارجی میباشد.
    8. کبوتر : تا به حال شده یک عبارت را در گوگل سرچ کنید و در نتایج گوگل آدرس یک فروشگاه یا شرکت را مشاهده کنید ؟ وظیفه الگوریتم کبوتر دقیقا همین است. معرفی نتایج بر اساس موقعیت جغرافیایی. استفاده از این الگوریتم میتواند تاثیر بسیار چشم گیری در فروش سایت هایی که دارای مکان حضوری میباشند داشته باشد.
    9. رنک برین : آخرین نسخه از هوش مصنوعی گوگل میباشد که وظیفه الگوریتم رنک برین درک مفهوم پرسش کاربر و نشان دادن بهترین و نزدیک ترین پاسخ به آن میباشد.

    انواع هدینگ ها

    در تمام محتوا های متنی هدینگ ها یکی از مهم ترین و جدا نشدنی ترین اجزا میباشند که از کاربرد های آنها میتوان به نشان دادن درجه اعتبار یک قسمت از مطلب و همچنین نظم بخشیدن به مطلب اشاره نمود. این هدینگ ها به ترتیب از H1 شروع میشوند تا H6 که هر کدام درجه اهمیت متافاوتی دارند.

    برای مثال در این مقاله که مربوط به آموزش صفر تا صد سئو , اولین هدینگ یا H1 ما ” آموزش سئو + تکنیک های پول ساز سئو در 2022 ” میباشد که اهمیت و کاربرد صفحه و مقاله ی ما را برای گوگل بیان میکند.

    در سطح های پاین تر مطلب ما دارای هدینگ های H2 میباشد که هر کدام موضوع جداگانه ای دارند و اشاره به یک بخش جداگانه از آموزش سئو دارند.

    تگ های هدینگ

    تایتل یا عنوان صفحه

    هنگامی که شما در گوگل جستجو میکنید هر کدام از نمایشی که به شما نشان داده میشود دارای یک عنوان جدا گانه میباشند که با متن آبی رنگ و بولد شده نشان داده میشون که به این قسمت تایتل گفته میشود.

    همانطور که درصد نرخ کلیک یا اوریج سی تی آر – Average CTR در بالا توضیح داده شد, هر چقدر که شما تایتل جذاب تری داشته باشید کلیک های بیشتر و در نتیجه ترافیک بیشتری روانه سایت شما خواهد شد.

    متا دسکریپشن

    پس از سرچ عبارت , در زیر تایتل یک وبسایت شما یک توضیح کوتاهی از صفحه مشاهده خواهید کرد که خلاصه ای از موضوع صفحه را برای کاربر شرح خواهد داد که با آن متا دسکریپشن یا توضیحات متا گفته میشود.

    جذاب بودن متا دسکریپشن نیز میتواند تاثیر مستقیم و مثبتی بر روی بالا رفتن نرخ کلیک وب سایت شما داشته باشد.

    کلمات کلیدی LSI

    از دید گوگل یا حتی از دید کاربر , اگر کلمه کلیدی اصلی صفحه شما مکررا در مطلب تکرار شده باشد وجهه زیبایی ندارد.

    از این رو ما میتوانیم از کلمات LSI یا مترادف استفاده کنیم.

    گوگل با استفاده از هوش مصنوعی خود معنای کلمات مترادف را تشیخیص داده و بهترین نتایج را به کاربر نشان خواهد داد.

    طریقه کامل استفاده از کلمات LSI در پکیج آموزش سئو به زبان ساده توضیح داده شده است.

    کلمات LSI

    ابزار Disavow links

    پس از انتشار الگوریتم پنگوئن توسط گوگل سایت های بسیاری به علت دریافت بک لینک های ورودی از صفحات سایت های بی کیفیت و اسپم با کاهش رتبه مواجه شدند.هدف گوگل از انتشار این الگوریتم مقابله با افرادی بود که می خواستند با خرید لینک های غیر طبیعی رتبه سایت خود را در نتایج گوگل افزایش دهند. از نظر گوگل هرگونه پیوندی که با هدف افزایش پیج رنک و بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل ایجاد شود یک لینک غیر طبیعی به حساب می آید و برخلاف قوانین و دستورالعمل های گوگل شناخته می شود.

    بعد از شناسایی لینک های غیر طبیعی و اسپم  که باعث کاهش اعتبار سایت شما شده است، شما نیاز دارید این لینک های بی کیفیت را از سایت خود پاک کنید، اکثر این لینک ها به دلایل متفاوتی ماندن باقی مانند لینک در صفحات سایت لینک دهنده و یا جواب ندادن وبمستر سایت های لینک دهنده قابل پاکسازی نیستند بنابراین گوگل از ابزار Disavow links رونمایی کرد که به مدیران سایت ها این امکان را میدهد تا در صورتی که لینک هایی از سایت های دیگر به سایت آن ها وارد شده و باعث کاهش رتبه سایتشان شده است، این مورد را به گوگل گزارش دهند تا گوگل آن لینک ها را کلا نادیده بگیرد و وضعیت سایت آن ها به حالت عادی برگردد.
    برای استفاده از ابزار Disavow links میتوانید به صفحه گوگل وبمستر تولز بروید و روی سایت مورد نظر خود کلیک کنید، بعد از انتخاب آدرس سایتتان و با کلیک برروی دکمه Disavow links صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که از شما میخواهد صفحه های مورد نظر را به صورت یک قالب متنی که طبق قوانین خاصی نوشته می شود ارسال کنید. در مثال زیر تعیین میکنیم که همه ی لینک های ورودی از دامنه ی test1.com  نادیده گرفته شوند. و همچنین دو صفحه ی مورد نظر در دامنه ی test2.com اگر لینکی به سایت ما داده اند آن لینک ها به طور کلی نادیده گرفته شوند.

    domain:test1.com

    http://test2.com/ seo-tutorial

    http://test2.com/fc

    نکته: برای نادیده گرفته شدن تمامی لینک های ورودی از یک دامنه فقط کافی است که کلمه domain در ابتدای آدرس دامنه در یک خط جدید آورده شود. همچنین برای پاک شدن لینک های ورودی موجود در صفحه ای خاص لازم است که URL آن صفحه در ابتدای یک خط آورده شود.

    انکر تکست

    انکر تست در اصل همان کلمه کلیدی میباشد , کلمه کلیدی ای را که در درون یک متن به آن لینک داده شود را انکر تکست میگویند. استفاده دقیق و به جا و اصولی از انکر تکست ها یکی از مهم ترین و حساس ترین قسمت های استراتژی سئو میباشد.

    محتوا تاپیک کلاستر

    تاپیک کلاستر یا همان پیلار کلاستر , یکی از بهترین یا شاید بهترین استراتژی یک محتوا برای یک وبسایت میباشد.در این استراتژی شما محتوا های خود را به صورت خوشه ای منتشر خواهید کرد.منظور از محتوای خوشه ای این است که , شما لندینگ پیج مورد نظر خود را که سر شاخه یا پیلار نام دارد را ابتدا میسازید و یک محتوای کامل در آن منتشر میکنید.سپس برای هر کدام از قسمت های مختلف پیلار , یک مقاله جدا منتشر میکنید و به صفحه لندینگ خود از آن لینک میدهید.در حال حاضر این استراتژی محتوایی بهترین بازده را میان ما بقی استراتژی ها دارد.

    بهینه سازی سرعت سایت

    برای گوگل بسیار مهم است که کاربران هنگام جستجو در سایت شما صفحات را با سرعت بالایی باز کنند. از این رو بهینه سازی سرعت سایت یکی از فاکتور های مهم و تاثیر گذار در ارتقای رتبه سایت شما در نتایج گوگل میباشد.

    شما میتوانید سرعت وبسایت خود را در ابزار هایی مانند GTmetrix و Google Page Speed Insight بررسی کنید.

    نقشه سایت

    از مهم ترین قسمت هایی که شما باید برای پیشرفت وب سایت خود انجام دهید طراحی و ساخت نقشه سایت خود به صورت XML برای موتور های جستجو میباشد.

    به وسیله نقشه سایت شما میتوانید به گوگل یا سایر موتور های جستجو در ایندکس شدن مطالبتان کمک کنید.

    به وسیله ابزار های رایجی مانند Yoast و Rank Math و … میتوانید این کار را به صورت اتوماتیک انجام دهید.

    واکنش گرا بودن سایت

    در طول روز بیشترین استفاده کاربران از موبایل است . برای تجربه کاربری بهتر شما باید حتما نسخه های مختلف وبسایت خود را طراحی کرده که هم با دسکتاپ و هم با موبایل سازگار باشد.
    داشتن یک وبسایت واکنش گرا از بهترین فاکتور هایی شناخته میشود که بهبود رتبه وب سایت شما و همچنین ارتقا تجربه کاربری وبسایت شما کمک میکند.

    آپتایم هاست

    یکی از عواملی که تاثیر به سزایی در افزایش رتبه یک سایت و ثبات آن رتبه دارد , میزان آپتایم یا ثبات وبسایت و در دسترس بودنش میباشد.
    هرچه آپتایم و ثبات سایت شما بالاتر باشد و دسترسی کاربران مستمر تر باشد , تاثیر مثبت و مستقیمی بر روی رتبه شما دارد.
    فرض کنید شما از یک فروشگاه در یک خیابان خرید میکنید , طبیعی است که هر چه ساعت کاری آن فروشگاه بیشتر و پیوسته تر باشد مشتریان رضایت بیشتری از آن فروشگاه دارند و همین باعث میشود که مشتریان جدیدی نیز جذب آن فروشگاه شود.
    در سئو نیز همین است , گوگل وب سایت هایی که ساعات دسترسی پذیری مناسبی داشته باشند را بیشتر دوست دارد , زیرا ارزش بیشتری برای کاربر قایل هستند .

    بودجه خزش

    یکی از مواردی که در آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت بسیار اهمیت دارد مدیریت بودجه خزش میباشد.بودجه خزش به میزان اعتباری که گوگل برای خزش و کشف محتوای سایت شما میدهد گفته میشود.
    از مواردی که مخصوصا در آموزش سئو سایت وردپرس به آن بسیار نیاز دارید , کنترل و مدیریت بودجه خزش سایت شما میباشد که گوگل بتواند تمام یو آر ال های مورد نظر و هدف شما را ایندکس کند.
    در آموزش سئو در وردپرس ما به شما یاد میدهیم که چگونه یو آر ال های اضافی سایت خود , فیلتر های اضافی سایت خود و یا هر چیز دیگری را مدیریت کنید تا به بهترین نحو از کراول بادجت بهره برداری کنید.

    انواع ریداریکت در آموزش سئو

    ریدایرکت یکی از مهم ترین قسمت های پکیچ آموزش سئو میباشد که شما قطعا روزی با این مسئله برخورد خواهید کرد و فرا گرفتن ریدایرکت ها برای شما میتوانید بسیار کاربردی باشد.ریدایرکت ها یا تغییر مسیر ها زمانی استفاده میشوند که شما بخواهید وقتی کاربر یک آدرس یا یو آر ال را باز میکند , اتوماتیک به آدرس دیگری هدایت شود.به این عمل ریدایرکت گفته میشود.اما ریدایرکت انواع و اقسام مختلفی دارد :
    ریدایراکت 301 : در این نوع ریدایرکت ها شما علاوه بر انتقال صفحه , اعتبار صفحه قدیمی را هم نیز به صفحه جدید انتقال میدهید.
    ریدایرکت 302 : در این نوع نیز انتقال صفحه انجام میشود اما انقال اعتبار صفحه قدیمی به صفحه جدید انجام نمیشود.
    ریدایرکت 307 : این تغییر مسیر یک تغییر مسیر موقت بوده و شما با این کد به گوگل میگویید که انتقال استفاده دوباره از صفحه قبلی وجود دارد.
    ریدایرک 410 : این دسته از ریدایرکت ها به شما این موضوع را اطلاع میدهد که صفحه مورد نظر پاک شده است.توجه کنید که حتما باید این صفحات را از نتایج موتور جستجوی گوگل حذف کنید.

    در آمد سئو کار

    از زمانی که بیماری کرونا در جامعه پراکنده شد , بسیاری از کسب و کار های سنتی مجبور شدند به فضای اینترنت روی بیاورند و فروش خود را بر بستر اینترنت بیاورند.

    به همین دلیل نیاز به رقابت روز به روز در حال افزایش است و همه ی کسب و کار های اینترنتی در حال بهبود وضعیت جایگاه و افزایش فروش خود هستند.

    بازار سئو نیز به همین دلیل نرخ افزایش رشد گیری داشته و درخواست ها برای سئو یا آموزش سئو بسیار افزایش یافته است.

    در حال حاضر یک سئو من بسته به تجربه و میزان حرفه ای بودن خود میتواند در ازای بهبود هر کلمه مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان یا بیشتر دریافت کند.

    آموزش سئو برای وردپرس

    آموزش سئو برای وردپرس یکی از مباحثی است که ما سعی کرده ایم در آموزش افزایش سئو سایت برای شما به بهترین نحو ممکن به آن بپردازیم.
    دلیل این که ما تاکید بسیار زیادی برای سئو برای وردپرس داریم این است که با استفاده از این سیستم مدیریت محتوای بسیار کاربردی و آسان شما دستتان برای انجام عملیات و طی کردن پروسه سئو بسیار راحت تر میباشد و همچنین با توجه به وجود افزونه های بسیار زیاد و کمک کننده در امور سئو مانند یوآست و رنک مث , شما میتوانید بسیار راحت به سئو سایت خود بپردازید. همچنین از دیگر قسمت هایی که میتوان در این دوره به آن شاره کرد آموزش سئو وردپرس با افزونه yoast seo میباشد که زیر و بم این افزونه را در پکیج آموزش سئو به زبان ساده به شما خواهیم آموخت.

    آموزش ویدیویی سئو

    لازم به ذکر است که با توجه به شرایط به وجود آمده و وجود بیماری کرونا , تیم ویا سئو از برگزاری دوره های حضوری سئو خود داری کرده و به آموزش ویدیویی سئو پرداخته است.
    شما پس از ثبت نام در دوره میتوانید به صورت آنلاین فیلم های دوره را دانلود کرده و به دیدن آموزش ویدیویی سئو در هر جا و هر زمان بپردازید.

    آموزش سئو در اینستاگرام

    تیم ما سعی دارد که بسیاری از مباحث مربوط به سئو را به صورت رایگان در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهد. شما میتوانید با دنبال کردن صفحه رسمی تیم ویا سئو در اینستاگرام به آدرس Viaseo به صورت رایگان به آموزش سئو در اینستاگرام بپردازید.
    البته فراموش نکنید که آموزش سئو در اینستاگرام بسیار سطحی و ابتدایی بوده و اگر میخواهید یک سئو کار حرفه ای شوید و تمامی تریک ها و ترفند های سئو را یاد بگیرید حتما دوره و پکیج ویژه آموزش سئو را تهیه کنید.

     

    آموزش سئو سایت فروشگاهی

    یکی از مباحث مهمی که شما در پکیج آموزش آموزش سئو غیر حضوری یاد خواهید گرفت , آموزش سئو سایت فروشگاهی میباشد.
    در این قسمت شما یاد میگیرید که برای سایت های فروشگاهی مختلف استراتژی های منحصر به فردی را تدوین و پیاده سازی کنید.لاذم به ذکر است که معمولا در سایت های فروشگاهی مبنای استراتژی , تعداد محصولات میباشد و بر اساس تعداد محصولات شما استراتژی مورد نظر خود را پیاده میکنید.
    همینجور یکی دیگر از سر فصل هایی که در آموزش سئو سایت فروشگاهی یاد خواهید گرفت , آموزش مدیریت بودجه خزش میباشد.در سایت های فروشگاهی به دلیل وجود صفحات و همچنین فیلتر های زیاد شما نیاز به مدیریت بودجه خزش سایت خود دارید.

    بهترین سایت آموزش سئو

    بهترین منابع آموزش سئو بهترین سایت های اموزش سئو کتاب درباره آموزش سئو آموزش کاربردی سئو آموزش ساخت سئو دانلود فیلم آموزش رایگان سئو دانلود آموزش رایگان سئو آموزش رایگان سئو و تولید محتوا آموزش رایگان سئو صوتی آموزش رایگان سئو وردپرس آموزش رایگان سئو pdf آموزش کامل سئو pdf کتاب آموزش سئو pdf آموزش رایگان سئو pdf آموزش ویدیویی سئو وردپرس آموزش سئو وب آموزش سئو وردپرس فارسی آموزش سئو و تولید محتوا رایگان آموزش سئو وبلاگ آموزش سئو و سفارش تولید محتوا آموزش سئو در جوملا آموزش سئو در پرستاشاپ آموزش سئو در لاراول آموزش سئو در وردپرس رایگان آموزش سئو در مجتمع فنی تهران آموزش سئو در گوگل آموزش سئو در یوتیوب آموزش سئو در اینستاگرام آموزش سئو برای وردپرس دانلود فیلم آموزش رایگان سئو دانلود آموزش رایگان سئو آموزش رایگان سئو و تولید محتوا آموزش رایگان سئو صوتی آموزش رایگان سئو وردپرس آموزش رایگان سئو pdf آموزش یادگیری سئو آموزش سئو در قم آموزش سئو در html آموزش سئو در جوملا آموزش سئو در پرستاشاپ آموزش سئو در لاراول نحوه آموزش سئو بهترین آموزش سئو بهترین کتاب آموزش سئو آموزش کاربردی سئو اموزش برنامه سئو نرم افزار آموزش سئو هزینه آموزش سئو قیمت دوره آموزش سئو

    آموزش سئو را از کجا شروع کنم

    در حال حاضر میتوانید از آموزش های رایگان ویا سئو در قسمت وبلاگ استفاده کنید و در آینده بسیار نزدیک از پکیج آموزش سئو از صفر تا صد استفاده کنید.

    پیشنهاد میکنیم حتما پادکست زیر را گوش کنید تا به صورت اجمالی با سئو آشنا شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای
    اشتراک گذاری:

    دیدگاهتان را بنویسید