سئو داخلی سایت چیست ؟ + 8 فاکتور مهم برای بهبود سئو داخلی

سئو داخلی سایت و مهم ترین فاکتور های آن
زمان مطالعه مطلب : 6 دقیقه
  • دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل امروز همه ما تلاش می‌کنیم تا جایی ‌که می‌توانیم نیاز های خود را از طریق فضای مجازی برطرف کنیم تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری نباشد. داشتن یک سایت و اهمیت دادن به سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت در این زمینه می‌تواند به صاحبان کسب‌ و کار کمک کند. کسب‌ و کار های بسیار زیادی امروزه در فضای مجازی شروع به کار کردند و در همین فضا رشد کرده‌اند و به درآمد های میلیونی رسیدند. بستر سایت یک بستر بسیار مناسب و پرطرف‌دار است که می‌تواند به گسترش کسب ‌و کار هایی که در فضای مجازی فعال هستند کمک کنند. برای این‌ که یک سایت بتواند به هدف نهایی خودش که بازدید بالاتر و قرار گرفتن در رتبه مناسب باشد برسد، باید به سئو داخلی سایت توجه کند. این شرکت باید افرادی را برای آموزش سئو داخلی سایت و سئوی یا خارجی سایت انتخاب کند و با سرمایه ‌گذاری کردن روی آن ‌ها باعث بهبود شرایط یک‌ سایت شود. ما در این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با سئوی داخلی سایت صحبت کنیم و به شما بگوییم که مهم‌ترین فاکتور هایی که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرند کدام‌ ها می‌باشند. اگر شما نیز کنجکاو هستید تا بیشتر در این‌ رابطه بدانید و می‌خواهید که اطلاعات خودتان را در رابطه با سئوی داخلی بالاتر ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.
    سئو داخلی چیست ؟

    مهم‌ترین فاکتور هایی که در سئو داخلی سایت باید به آن ‌ها توجه شود

    سئو داخلی سایت در واقع تمامی فعالیت ‌هایی می‌باشد که شما آن ‌ها را در داخل سایت انجام می‌دهید تا بتوانید رتبه خود را در گوگل بهتر کنید. موارد بسیار گوناگون و متفاوتی در زمینه فاکتور های مهم سئوی داخلی شناخته می‌شوند که ما در ادامه می‌خواهیم آن‌ ها را برای شما نام ببریم.

     

    تولید محتوای متنی مناسب 

    مورد اولی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو داخلی سایت داشته باشد تولید محتوای مناسب می‌باشد. محتوای متنی یکی از پرطرف‌دارترین و تأثیرگذارترین انواع محتوا می‌باشد که می‌تواند در سریع‌ترین زمان و با راحت‌ترین روش اطلاعات مورد نیاز شما را به مخاطبین شما انتقال دهد. اما تنها نوشتن یک محتوای متنی در بهبود سئوی تاثیرگذار نیست. شما باید هنگام نوشتن این محتوا به عنوان اصلی محتوا، کلمه کلیدی‌ که انتخاب کرده‌اید، عنوان‌ بندی ها و تگ‌ های گوناگون، و زیر عنوان دقت و توجه داشته باشید تا بتوانید یک محتوای درست و اصولی را بنویسید. هر چقدر محتوای شما کامل‌تر و جامع‌تر باشد، دارای کپی نباشد، و از کلمات کلیدی مناسبی در آن استفاده‌ شده باشد، این محتوا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو داخلی سایت شما داشته باشد و باعث بهبود رتبه شما شود. محتوای متنی از مهم‌ترین انواع محتوا می‌باشد و تأثیرگذارترین نوع محتوا هم روی مخاطب و هم روی سئوی سایت است؛ پس آن را جدی بگیرید.
    مهم‌ترین فاکتور هایی که در سئو داخلی سایت باید به آن ‌ها توجه شود

    استفاده از لینک‌ های داخلی 

    طبق الگوریتم های گوگل لینک دهی بین صفحه‌ای مورد مهم دیگری می‌باشد که می‌تواند در سئو داخلی سایت شما تأثیرگذار باشد. به ‌طور کلی لینک دهی به دو دسته لینک دهی خارجی و داخلی تقسیم می‌شود. لینک دهی خارجی همان ‌طور که از نام آن پیداست در زمره سئوی خارج از سایت قرار میگیرد. اما در این مطلب قصد داریم برای شما راجع به سئوی درون سایت صحبت کنیم. لینک دهی و پیوند های داخلی، در واقع اقداماتی می‌باشند که باعث می‌شوند شما از کلمات کلیدی مرتبطی استفاده کنید که با کلیک و لینک دهی روی این کلمات کلیدی، یک صفحه جدید با یک محتوا و شکل جدید برای کاربران شما باز می‌شود. خزش راحت در میان صفحات سایت شما و دسترسی کامل به این صفحات و راحت‌تر بودن پیدا کردن اطلاعات در میان محتوا ها و عنوان ‌هایی که شما آن ‌ها را در سایت خودتان قرار داده‌اید می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در سئوی سایت شما داشته باشد. علاوه‌ بر این که استفاده از لینک دهی می‌تواند باعث راحتی کاربران شما شود؛ استفاده از این روش می‌تواند باعث شود که رتبه شما از نظر گوگل نیز بهبود پیدا کند و شما در رتبه ‌های مناسب‌تری در گوگل قرار بگیرید. شما باید با استفاده از تگ‌ های گوناگون و کلمات کلیدی متفاوت لینک دهی بین صفحات خودتان را داشته باشید و از پیوند داخلی بهره ببرید.

     

    از تصاویر در سایت خود بهره ببرید

    مورد دیگر که می‌تواند در زمره فاکتور های حیاتی در سئو داخلی و سئو تکنیکال سایت قرار بگیرد استفاده از تصاویر می‌باشد. شما باید از تصاویر بسیار باکیفیت و مناسب در سایت خودتان بهره ببرید و متن جایگزین تصاویر را نیز حتما در مناسب‌ترین حالت قرار دهید. تصاویر باعث می‌شوند که سایت شما به یک سایت سرگرم‌ کننده تبدیل شود و از حالت خشک و غیر صمیمی فاصله بگیرد. علاوه ‌بر این موضوع شما می‌توانید به‌ جای استفاده کردن از محتوا های متنی، برخی از اطلاعات را در قالب عکس برای کاربران خود قرار دهید تا آن ‌ها بتوانند در سریع‌ترین زمان و در سرگرم ‌کننده‌ترین حالت اطلاعات مورد نیاز خودشان را دریافت کنند.امل حتما دقت کنید که عکس هایی که استفاده میکنید حتما طبق آموزش کم کردن حجم عکس انلاین بهینه شده باشد تا برای شما امتیاز منفی شمرده نشود.

    از تصاویر در سایت خود بهره ببرید

    به رابط کاربری خود دقت داشته باشید

    همانطور که در آموزش سئو به زبان ساده نیز گفته شد , تعامل با کاربر از دیگر موارد مهم در زمینه سئو داخلی سایت می‌باشد. شما باید سعی کنید که یک بخش از سایت خودتان را به‌ طور کامل به تعامل با کاربران خود اختصاص دهید و سعی کنید که نظرات و پیشنهادات آن‌ ها را در رابطه با فعالیت سایت خودتان از آن ‌ها جویا شوید. این ‌مورد تاثیر بسیار زیادی در سئو داخلی سایت دارا می‌باشد و می‌تواند به شما کمک کند تا سئو داخلی سایت خودتان را بهبود ببخشید. تعامل کاربران علاوه ‌بر این‌که احساس خوبی به آن ‌ها می‌دهد، می‌تواند باعث شود که رتبه شما نیز افزایش پیدا کند.

     

    سرعت سایت خود را بهبود ببخشید 

    شاید بهبود بخشیدن سرعت سایت در زمره خدمات سخت‌افزاری سایت قرار بگیرد اما افزایش دادن سرعت سایت همچنین می‌تواند روی سئو داخلی سایت شما تاثیر گذار باشد. اگر سرعت جابجایی افراد در میان صفحه ‌های شما بالا باشد رضایت کاربران از سایت  شما بیشتر میشود و اعتماد سازی نیز ایجاد میشود. راحتی کاربر اگرمهم شمرده شود باعث میشود که سایت شما به یک سایت محبوب در بین کاربران شما تبدیل شود و آمار بازدید روزانه سایت شما نیز تا حد بسیار زیادی بالا برود.

    استفاده صحیح از تگ ها

    یکی از نقاط کانونی تولید محتوا، تقسیم بندی آن است. زیرا علاوه بر افزایش خوانایی برای کاربران، می تواند تاثیر مثبتی بر سئوی وب سایت نیز داشته باشد. بخش بندی محتوا معمولاً از تگ های عنوان مانند H1 تا H6 استفاده می کند

    تگ های H1 عموماً برای سرفصل های اصلی استفاده می شوند. مهمتر از همه، تگ های H1 فقط یک بار در هر صفحه قابل استفاده هستند. ما از تگ های H2 برای سرفصل های داخلی مهم در متن هر صفحه و از تگ های H3 برای عنوان های فرعی استفاده می کنیم. تعداد دفعات استفاده از این دو تگ خیلی مهم نیست، از هر عددی می توان استفاده کرد. استفاده از تگ عنوان یکی از عوامل بهینه سازی وب سایت و سئو داخلی است.

    لینک سازی داخلی صحیح

    اکثرا همه فکر می کنند که لینک های سایت های دیگر مهم هستند. اگرچه این لینک ها در سئو مهم هستند، اما اینطور نیستند. یکی از عوامل مهمی که باعث افزایش سئو داخلی می شود، پیوند بین صفحات لینک شده است. این پیوند نه تنها خزیدن همه صفحات شما را برای کاربران آسان تر می کند، بلکه موتورهای جستجو نیز می توانند از طریق این پیوند تمام صفحات شما را بخزند.

    یکی از مزایای صفحات لینک شده زنده نگه داشتن آنهاست. اگر به صفحه ای لینک داده نشود، متوجه می شود که صفحه مرده، مرده است و پس از مدتی توسط گوگل حذف می شود. برای اینکه بتوانید سئوی تمام صفحات وب سایت خود را بهینه کنید، لازم است بین تمامی صفحات خود ارتباط داخلی داشته باشید.

    ساختار URL ها

    ساختارهای صفحه بهینه شده روی صفحه بسیار توصیه می شود زیرا توسط موتورهای جستجو خزیده می شوند. هرچه URL های صفحه کمتر باشد، نتایج گوگل بهتر است. با این حال، این تنها عامل موثر برای سئو داخلی نیست.

    کلید بهینه سازی URL صفحه شما استفاده از کلمات کلیدی در آن است. توصیه می شود حداقل یک بار از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

    جمع بندی کلی

    ابتدایی ترین کاری که بر روی یک وب سایت تازه تاسیس باید انجام داد , انجام فرآیند سئو داخلی به بهترین نحو ممکن میباشد.تا زمانی که سئو داخلی وب سایت خود را به صورت کامل بهینه نکرده اید به هیچ عنوان به سمت سئو خارجی سایت نروید.فراموش نکنید که برای گوگل , راحتی و قابل استفاده بودن سایت شما برای کاربران مهم ترین اصل میباشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید