گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد ؟

گوگل ادز چیست
زمان مطالعه مطلب : 4 دقیقه
  • آیا با مخفف Ads آشنا هستید؟ Ads یا آگهی به معنای آگهی است. اگر از علاقه مندان به جستجو و مرور یوتیوب هستید، حتما در حین تماشای ویدیوی یوتیوب با یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه یا گوگل ادز مواجه شده اید که این لوگو در کنار آن قرار دارد. خوب است بدانید که وقتی در گوگل جستجو می کنید، اگر علامت انگلیسی Ads را در کنار یک لینک مشاهده کردید، باید بدانید که اینها در واقع تبلیغات گوگل هستند، اگرچه این تبلیغات معمولاً با نتایج جستجوی شما مرتبط هستند.

    طریقه کار تبلیغات گوگل

    Google Ads یک شبکه پرداخت به ازای کلیک است که با نام PPC نیز شناخته می شود. با گوگل ادز می توانید تبلیغات وب سایت خود را در نتایج موتور جستجوی گوگل و سایر سایت های شریک گوگل نمایش دهید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این سیستم تبلیغاتی 22 سال است که وجود دارد. این بدان معناست که این سیستم از سال 2000 و اندکی پس از راه اندازی موتور جستجوی گوگل به آن اضافه شده است.

    نحوه کار با گوگل ادز
    نحوه کار با گوگل ادز

    روش کار گوگل ادز

    تبلیغات گوگل بر اساس کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران نمایش داده می شود. به طور معمول، وب سایت ها از کنسول جستجو، یکی از ابزارهای گوگل، برای بررسی وضعیت سایت خود در نتایج جستجوی گوگل استفاده می کنند.
    برای اطلاعات بیشتر در مورد آموزش جستجوی کنسول به این لینک مراجعه کنید.
    به طور کلی وقتی این عبارت را در گوگل جستجو می کنید، دو نتیجه ارگانیک و تبلیغاتی مشاهده می کنید.

    نتایج پرداخت شده توسط گوگل معمولاً در چهار قسمت بالا و پایین صفحه نشان داده می شود، جایی که می توان نتایج ارگانیک را مشاهده کرد. طبق آمار، 75 درصد از کاربران هرگز از صفحه اصلی گوگل فراتر نمی روند و بیشترین کلیک روی 4 یا 5 نتیجه برتر گوگل است. به همین دلیل همه سایت ها سعی می کنند اولین گزینه در صفحه اول باشند.

    بنابراین در این سیستم می توانید محصولات یا خدمات وب سایت خود را تبلیغ کنید. البته گوگل برای این تبلیغات هزینه ای از شما دریافت می کند و این هزینه طبق الگوریتم خاصی محاسبه می شود. اگر چندین سایت Google Ads برای یک کلمه کلیدی خاص فعال شوند، رقابت بین آن سایت ها برای نمایش تبلیغات آنها وجود خواهد داشت. در این صورت، گوگل ادز یا گوگل ادز برای تعیین رتبه تبلیغاتی که هر سایت دریافت می کند، حراجی برگزار می کند. سایت هایی که می خواهند بر اساس کلمات کلیدی رایج تبلیغ کنند، هزینه های خود را به گوگل اعلام می کنند. در نهایت، از دیدگاه تبلیغات گوگل، سایتی که بالاترین امتیاز را داشته باشد، اولین یا برترین نتیجه جستجو را برای نمایش تبلیغ خود کسب می کند. هنگامی که کاربران روی این تبلیغات کلیک می کنند، گوگل از بازدیدکننده هزینه ورودی دریافت می کند.
    همه ما می دانیم که تبلیغات یکی از مهم ترین اصول توسعه کسب و کار است و گوگل در حال حاضر پربازدیدترین وب سایت در جهان است، بنابراین اگر می خواهید همه از کسب و کار آنلاین شما مطلع شوند، بهترین راه حل تبلیغ در گوگل است. همچنین Ads via Ads امروزه روشی عالی برای تبلیغات در بسیاری از وب سایت ها است و عالی عمل می کند، اما اگر در زمینه رپورتاژ آگهی تازه کار هستید، نگران نباشید، می توانید برای آموزش رپورتاژ آگهی به این مقاله مراجعه کنید.

    تاثیر تبلیغات گوگل ادز بر سئو

    بیایید به سال 2000 برگردیم، قبل از انتشار Google Ads یا گوگل ادز (گوگل ادوردز سابق). در آن زمان گوگل یک موتور جستجوی کاملا ارگانیک بود. در واقع، بازاریابان در شرایط برابر با یکدیگر رقابت می کنند، زیرا گوگل در درجه اول بر محتوای درون صفحه و بک لینک ها تمرکز می کند. اما در سال 2000، از زمان راه اندازی گوگل ادوردز، همه چیز تغییر کرد. اکنون، سایت‌های دیگری که به صورت ارگانیک در صفحه اصلی ظاهر نمی‌شوند، می‌توانند برای سایت خود در اولین فهرست نتایج جستجو پرداخت کنند.
    این اقدام گوگل را زیر سوال می برد. سوالاتی در مورد اینکه چه اتفاقی برای سایت‌های غیرقابل پرداخت می‌افتد و اینکه آیا با آن‌ها مانند سایر مشاغل پرداخت‌کننده رفتار می‌شود، مطرح شده است.

    اکانت مدیریت شده گوگل ادز
    اکانت مدیریت شده گوگل ادز

    آیا تبلیغات گوگل بر سئو تاثیری دارد ؟

    پاسخ گوگل به این سوال این است: دلیل شماره یک عدم تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه بندی سئو این است که گوگل چنین می گوید!
    یک مقاله رسمی منتشر شده توسط Google Ads Resource Center بیان می کند که علیرغم برخی افسانه ها و ادعاها، اجرای یک کمپین تبلیغاتی گوگل به رتبه بندی SEO شما کمکی نمی کند. برای آموزش سئو به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.
    دنی سالیوان، عضو تیم جستجو نیز در توییتی تایید کرد که جستجوی گوگل کاملاً از گوگل ادز جدا است. این بدان معناست که داده های تبلیغاتی گوگل هیچ تاثیری بر نتایج ارگانیک ندارد.

    اگر برای لحظه‌ای تصور کنیم که راه‌اندازی تبلیغات گوگل بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد، چه؟ این امر باعث می شود گوگل هم مورد بحث قرار گیرد و هم مشکلات قانونی برای آنها ایجاد کند. با انجام این کار، گوگل قوانین ضد انحصار ایالات متحده و قوانین رقابت اتحادیه اروپا را نقض کرد که منجر به اقدامات قانونی در برخی از بزرگترین کشورهای جهان شد.
    حالا به نظر شما گوگل با انجام این کار احمقانه کسب و کار خود را به خطر می اندازد؟ خیر، در عوض، گوگل کلمات کلیدی خاصی را فهرست می کند که کسب و کارها برای تبلیغات برای آنها هزینه پرداخت می کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید