کیورد استافینگ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد ؟

کیورد استافینگ چیست
زمان مطالعه مطلب : 3 دقیقه
  • بعضی مواقع ممکن است شما برای دسترسی سریع تر به رتبه های برتر به استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه فکر کنید و تصمیم به انجام این امور برای کسب سریع تر رتبه بکنید.یکی از این راه های کیورد استافینگ است که در این مقاله قصد دارم که مزایا و معایب استفاده از کیورد استافینگ یا استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در یک مقاله را که مربوط به سئو تکنیکال است را مورد بررسی قرار دهیم.

    کیورد استافینگ چیست ؟

    کیورد استافینگ ترکیبی از دو کلمه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پر کردن میباشد که از معنای دو کلمه کاملا واضح است که راجع به چه مسئله ای میخواهیم صحبت کنیم.

    در گذشته یکی از متد های رتبه دهی گوگل , تعداد کلمه کلیدی در یک مقاله بود.هر سایتی که در مقاله خود تعداد دفعات بیشتری کلمه کلیدی را استفاده میکرد رتبه بهتری از طرف گوگل دریافت میکرد.در سال های اخیر به واسطه به وجود آمدن الگوریتم پاندا این مسئله بسیار کم رنگ تر شده است.
    البته هنوز برند ها و سایت هایی هستند که با استفاده از کیورد استافینگ سعی به دریافت سریع رتبه میکنند که ما در ویاسئو به هیچ عنوان استفاده از این تکنیک را پیشنهاد نمیکنیم , زیرا جزء دسته کلاه سیاه قرار میگیرد و باعث میشود که رتبه شما مانا نباشد و وب سایت شما توسط گوگل جریمه شود.

    انواع کیورد استافینگ

    برخی از روش های کیورد استافینگ که میتوان به آنها اشاره کرد شامل موارد زیر میباشد :

    تکرار بی هدف و غیر ضروری کلمات؛

    • استفاده از کلمات بدون ربط به مقاله؛

    استفاده از تعداد غیر معقولی از کلمات کلیدی در یک قسمت از متن؛

    • به کار بردن کلمات کلیدی بدون ارتباط به سربرگ مقاله.

    یکی از تکنیک هایی که که شما میتوانید برای جلوگیری از کیورد استافینگ از آن استفاده کنید ,  محاسبه چگالی کلمه کلیدی یا Keyword Density میباشد که طبق فرمول زیر محاسبه میشود :

    چگالی کلمه کلیدی = تعداد کلمات مقاله ÷ تعداد تکرار کلمه کلیدی

     

    البته به لطف پلاگین ها و افزونه های وردپرسی مانند یوآست و رنک مث چگالی کلمات به صورت اتوماتیک محاسبه میشود و شما نیازی به محاسبه دستی آن ندارید.

    برای مثال در یک مقاله ای که از 1000 کلمه تشکیل شده باشد و در آن 13 بار کلمه کلیدی هدف تکرار شده باشد چگلی کلمه کلیدی 1.3% میباشد.
    البته لاذم به ذکر است که تجربه نشان داده است که بهترین و نرمال ترین حالت تکرار کلمات کلیدی به طوری است که چگالی آن نهایت بین 2 تا 2.5 باشد درصورتی که متن شما چگالی کلمه کلیدی بالاتری داشته باشد میتوان گفت که این مقاله دارای کیورد استافینگ میباشد.

    محاسبه چگالی کلمه کلیدی
    محاسبه چگالی کلمه کلیدی

    یکی دیگر از انواع کیورد استافینگ که در سایت های کلاه سیاه از آن استفاده میشود قرار دادن عبارت به صورتی است که کاربر متوجه حضور آن نشود. این روش را معمولا به دو صورت زیر متوان اجرا کرد :

    • هم رنگ کردن متن مورد نظر با رنگ پس زمینه صفحه که اینگونه از دید کاربر به دور میباشد اما ربات ها متوجه آن میشوند.
    • تکرار متن در سورس کد صفحه، تگ‌های متا، تگ های alt تصاویر و تگ‌های کامنت.

     

    البته استفاده از این روش ها را به هیچ عنوان ما به شما پیشنهاد نمیکنیم . با اینکه از دید کاربر به دور است اما ربات های خزنده موتور های جستجو متوجه حضور این متن ها در صفحه شما میشوند و در نهایت منجر به جریمه و پنالتی شدن سایت شما میشوند.

     

    چرا کیورد استافینگ برای سایت مضر است ؟

    در ابتدا که موتور های جستجوی مثل گوگل به وجود آمدند و کلا علمی به نام سئو پدیدار شد به دلیل پیشرفته نبودن آنها و ناتوان بودن سیستم آنها در تشخیص کامل محتوا و بررسی آن , یکی از معیار های رتبه بندی وبسایت ها میزان و تعداد استفاده از کله کلیدی در یک متن بود.به صورتی که هر چه قدر یک وب سایت به تعداد بیشتری از کلمه کلیدی در مقاله خود استفاده میکرد  گوگل به آن رتبه بهتری میداد و تنها شرط این که شما رتبه یک گوگل را تصرف کنید استفاده از تکنیک کیورد استافینگ یا استفاده از کلمه کلیدی به تعداد بالا و بی اهمیتی به چگالی آن بود.

    چرا الان باید حواسمان به چگالی کلمه کلیدی باشد ؟

    با پیشرفت موتور های جستجو گر از جمله گوگل و به وجود آمدن الگوریتم هایی مانند الگوریتم پاندا که روز به روز شرایط را برای دریافت رتبه سخت و سخت تر میکنند , یکی از شرایطی که وجود دارد رعایت چگالی کلمه کلیدی و جلو گیری از کیورد استافینگ میباشد.
    در واقع میتوان گفت در حال حاضر ارزش محتوا و کاربردی بودن آن برای کاربران یک سایت اولویت موتور های جستجو گر میباشد و شما مهم ترین وظیفه ای که دارید این است که در مقاله و محتوای خود برای کاربر ارزش خلق کنید به صورتی که کاربر بتواند با محتوای شما ارتباط کامل برقرار کند . همین امر باعث حفظ نرخ صحیح بانس ریت نیز میشود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید