سئو کلاه سفید و تکنیک های برتر 2022

سئو کلاه سفید چیست ؟
زمان مطالعه مطلب : 8 دقیقه
  • روزانه وب سایت های بسیار زیادی در حوضه های مختلف به فضای اینترنت اضافه میشوند که طبیعتا هر کدام از آنها خواستار رقابت و قرار گیری در رتبه های برتر در نتیجه های جستجو هستند . به همین دلیل موتور های جستجو از جمله گوگل طی گذر زمان الگوریتم های خود را به روز یا الگوریتم های جدید را عرضه میکنند که بتواند میزان کیفیت محتوا ها را سنجیده و رتبه بندی عادلانه ای انجام دهند.

    مدیران وب سایت نیز مجبور هستند با به روز شدن الگوریتم ها و سیستم های جدید خود را آپدیت کرده و وبسایت خود را مطابق با خواسته های موتور های جستجو وفق دهند.

    اگر شما عملیات و پروسه سئو وبسایت خود را طبق قوانین و چارچوب های گوگل جلو ببرید به این امر سئو کلاه سفید گفته میشود.

    سئو کلاه سفید چیست

    سئو کلاه سفید یک تاز مهم ترین رکن های سئو داخلی میباشد که به معنای عملکرد وب سایت و پروسه سئو شما به صورت کامل در چارچوب و قوانین گوگل میباشد.

    عمل کردن به قوانین گوگل و پیاده سازی تکنیک های سئو کلاه سفید باعث رشد مستمر و ثبات وبسایت در نتایج گوگل میشود و به نوعی مورد اعتماد ترین وب سایت ها از دیدگاه گوگل , وب سایت هایی هستند که طبق چارچوب مشخص شده این غول دنیای تکنولوژی عمل میکنند.

    تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری و کلاه سیاه

    صبر کنید , سئو فقط به روش سئو کلاه سفید خلاصه نمیشود !

    انواع روش های دیگری از جمله کلاه خاکستری و کلاه سیاه موجود میباشند که در سئو کلاه سیاه منظور زیر پا گذاشتن قوانین گوگل میباشد و در صورتی که گوگل متوجه این امر شود وبسایت شما با افت رتبه یا حتی در بعضی مواقع پنالتی شدن مواجه میشود !

    اما مزایا و معایب سئو کلاه سفید نسبات به خاکستری و سیاه چیست ؟

    1. کاملا قانونی بوده و با اصول و قوانین تعریف شده توسط گوگل مطابقت میکند , دقیقا بر عکس کلاه سیاه و کلاه خاکستری !
    2. با فراگیری کامل آموزش سئو به صورت اصولی , هر شخصی میتواند وب سایت خود را بهینه کند , در صورتی که تکنیک های کلاه سیاه و کلاه خاکستری همانند لبه تیغ هستند , همانگونه که باعث رشد چشم گیر رتبه سایت میشوند , میتوانند باعث افت رتبه یا پنالتی شدن نیز شوند.
    3. میزان زمانی که شما باید صبر کنید تا نتیجه اعمال سئو کلاه سفید خود را ببینید , نسبت به تکنیک های کلاه سیاه و کلاه خاکستری بسیار بیشتر است , اما به دردسر هایش می ارزد !
    4. با توجه به الگوریتم های گوگل که دایما در حال به روز شدن هستند , سئو کلاه سفید بهترین و کم ریسک ترین راه برای رشد شما میباشد , زیرا کمترین تغییر و افت رتبه را احساس خواهید کرد.
    5. با توجه به حساس بودن تکنیک های کلاه سیاه یا خاکستری , شما حتما باید یا تجربه بالایی در این امر داشته باشید, یا این کار را به یک متخصص بسپارید که شامل هزینه بالایی است , اما تکنیک های سئو کلاه سفید در صورت اشتباه اجرا شدن کمترین صدمه را به سایت شما خواهند زد.
    6. پایداری رتبه شما در صورت اجرای تکنیک های کلاه سفید , بسیار بیشتر است نسبت به روش های دیگر.
    تفاوت سئو کلاه سفید
    تفاوت سئو کلاه سفید

    معرفی ۱۲ تکنیک برتر سئو کلاه سفید

    تا به اینجای کار درک کردید که سئو کلاه سفید چیست , باید این را هم بگوییم که برای گوگل این بسیار مهم است که کاربر بهترین تجربه را از حضور در سایت شما داشته باشد و همه چیز برای رضایت کاربر فراهم باشد , پس تاثیر رضایت کاربر بر روی رتبه بندی نتایج بسیار بالا تر از آن چیزی است که فکر میکردید , چند نمونه از تکنیک های سئو کلاه سفید که تاثیر مستقیم بر روی تجربه کاربری دارند :

    1. بهینه سازی صفحات برای موبایل

      همانطور که در دوره گفته شد میتوان گفت از زمانی که استفاده از تلفن همراه رواج بسیار زیادی پیدا کرده , بخش عمده ای از وبگردی ها و جستجو ها با دستگاه های موبایل صورت میگیرد.
      از این رو بهینه بودن و موبایل فرندلی بودن سایت شما تاثیر بسیار بسیار بالایی بر روی نتایج کار شما دارد.
      در صورتی که سایت شما کاملا واکنش گرا باشد و برای استفاده موبایلی بهینه شده باشد , زمانی که کاربر با موبایل عبارتی را سرچ میکند , سایت شما رتبه بهتری خواهد داشت.

      صفحات واکنش گرا

    2. بهینه کردن سرعت وب سایت 

      از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در گوگل بهینه بودن سرعت و پایین بودن زمان لود سایت میباشد.
      تکنیک های بسیار زیادی از جمله استفاده از افزونه های کش , استفاده از CDN و بهینه سازی کد های سایت وجود دارد که شما میتوانید با مطالعه و استفاده از هر کدام سرعت لودینگ سایت خود را بسیار کاهش دهید.

    3. بهینه کردن تصاویر

      واقعا میتوان گفت تصاویر مهم ترین اعضای یک وبسایت برای جلب توجه کاربر هستند و بالا بودن کیفیت تصاویر تاثیر مستقیمی بر روی جلب توجه کاربر دارد.اما همانطور که در بالا گفته شد , سرعت نیز یکی از فاکتور های مهم در سئو است , پس برای بالا بردن سرعت لود سایت خود شما نیاز دارید که تصاویر خود را هم بهینه کنید و حجم آنها را کاهش دهید.برای کم کردن حجم عکس انلاین راه های مختلفی از جمله استفاده از فتوشاپ و افزونه Smush وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

    4. انتخاب صحیح کلمه کلیدی

      مهم ترین فاکتوری که در مستقیما در هسته یک وب سایت تاثیر گذار است , انتخاب دقیق و صحیح کلمات کلیدی میباشد.شما باید کلماتی را انتخاب کنید که برای شما بیشترین راندمان و کمترین زحمت را داشته باشند , در غیر این صورت میتوان گفت که فقط دارید دست و پای الکی میزنید ! با استفاده از ابزار هایی مانند Keywordplannet و Kwfinder و … میتوانید این امر را به صورت تخصصی انجام دهید.

    5. لینک سازی صحیح و اصولی

      میتوان گفت که بعد از انتخاب صحیح کلمات کلیدی , لینک سازی های داخلی و خارجی اصولی و قانونی از مهم ترین مسایلی هستند که باید در نظر بگیرید. در تکنیک های سئو کلاه سفید لینک سازی یکی از با اهمیت ترین قسمت ها هست که شما باید استراتژی خوب و منظمی برای آن داشته باشید.
      ربات های خزنده گوگل به وسیله لینک سازی های داخلی میتوانند هدف و منظور یک صفحه را درک کنند.
      پس این خیلی مهم است که شما این کار را بسیار اصولی و مطابق با استراتژی و انکر تکست های مناسب انجام دهید.

    6. تولید محتوای با کیفیت

      محتوای با کیفیت و غنی میتواند یکی از ارکان رشد و بهبود سایت شما در نتایج باشد , شما باید همه ی جنبه ها و فاکتور های تولید یک محتوای خوب را در نظر بگیرید که بتواند همه جانبه پاسخگوی نیاز های کاربری باشد که به سایت شما وارد شده . پس اولین اولویت شما در تولید محتوا باید حل مشکل و پاسخ به سوال کاربر باشد.
      به این منظور یکی از راه هایی که به شما پیشنهاد میکنیم , استفاده از ابزار Google Suggestions یا پیشنهاد های گوگل در صفحه SERP میباشد.

    7. به روز رسانی محتوای قدیمی

      یکی از الگوریتم های جدید و مهم گوگل , الگوریتم فرشنس یا تازگی محتوا میباشد.
      آپدیت شدن مکرر و به روز بودن محتوا برای گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد که وظیفه الگوریتم فرشنس دقیقا بررسی همین موضوع میباشد.
      شما میتوانید با به روز رسانی و اضافه کردن قسمت های جدید و به روز به محتوا های قدیمی خود , رتبه خود را به راحتی ارتقا دهید.

    8. استفاده از آدرس کوتاه و خوانا برای صفحات

      استفاده از URL های صحیح و اصولی میتواند تاثیر مثبت و قابل توجهی بر روی پیشرفت سایت شما داشته باشد.
      این خیلی مهم است که شما از آدرس های کوتاه و قابل درک استفاده کنید .
      پیشنهادی که به شما داریم این است که سعی کنید عبارت کلیدی خود را در درون آدرس صفحه بگنجانید , حتی اگر کلمه کلیدی شما و محتوای شما فارسی بود , سعی کنید از معادل انگلیسی آن در یو آر ال استفاده کنید زیرا هوش مصنوعی گوگل مفهوم را درک خواهد کرد.
      از آوردن حرف اضافه مانند  (” _ ; %) در آدرس های سایت خود داری کنید.
      همچنین پیشنهاد میکنیم از نوشتن کلمات فارسی نیز پرهیز کنید.

    9. رسیدگی به لینک های خراب

      همیشه و حتما سایت خود را رسد کنید تا از وجود صفحاتی که مشکل دارند یا صفحات ۴۰۴ مطلع شوید , زیرا تاثیر بسیار بدی میتوانند در سئوی سایت شما بگذارند.
      برای مثال زمانی که شما در حال تغییر نام دامنه وب سایت خود هستید , به وفور دیده میشود که صفحات ۴۰۴ زیادی در سایت شما به وجود می آیند و در صورتی که با آنها رسیدگی نکنید , میتواند تاثیر منفی بر روی پروسه سئو داشته باشد.

    10. استفاده از ریچ اسنیپت ها

      استفاده از ریچ اسنیپت ها یا اسکیما مارک آپ ها میتواند تاثیر مستقیمی بر روی نرخ کلیک سایت شما داشته باشد.
      شما با استفاده از اسکیما ها و ریچ اسنیپا ها میتوانید در صفحه SERP که نتایج جستجو را به کاربر نشان میدهد , توجه کاربران را به خاطر تغییر ظاهری جلب کرده و نرخ کلیک یا CTR را افزایش دهید و ورودی ارگانیک بسیار خوبی دریافت کنید.

    11. لینک سازی داخلی

      یکی از مهم ترین رکن های سئو که برای وب سایت همانند یک کاتالیزور عمل میکند , لینک سازی داخلی میباشد.
      لینک سازی های داخلی به ناوبری کاربر ها و ربات های گوگل در وبسایت کمک بسیار بالایی میکند.
      از دیگر اثر های لینک سازی داخلی میتوان به انتقال اعتبار و قدرت صفحات به یکدیگر اشاره کرد.اگر شما صفحه ای دارید که در گوگل رتبه دارد , لینک دادن از این صفحه به صفحات دیگر باعث رشد سریع تر صفحات جدید میشود.

    سئوکار کلاه سفید چه کسی است ؟

    طبق تمامی مطالبی که در این مقاله برای شما گفتیم , سئو کار کلاه سفید معمولا کسی است که تمامی معیار های گوگل را رعایت کرده و دقیقا طبق همین معیار ها به انجام پروسه سئو بپردازد.
    یک سئو کار کلاه سفید تمرکزش معمولا به صورد صد درصدی بر روی محتوا سایت , معماری سایت و بهبود سایت از لحاظ تکنیکال میباشد.
    پس میتوان گفت که هیچ کدام از فعالیت های لینک سازی خارجی که در سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه انجام میشود , توسط سئو کار کلاه سفید انجام نمیشود.

    آیا با سئو کلاه سفید به تنهایی میتوان پیشرفت کرد ؟

    به صورت قطعی نمیتوان گفت که آیا با شیوه سئو کلاه سفید میتوان رتبه های خوب را کسب کرد یا نه. اما همه چیز بستگی به میزان و درجه سختی در حوضه مورد نظر دارد که باید توسط سئو کار مشخص شود .

    در ابتدای فعالیت و بعد از تحقیق کلمات کلیدی باید سئو کار میزان لینک سازی هایی که رقبا برای سایت خود در کلمه مشخص شده را بررسی کند .
    اگر حوضه آسان بود و لینک سازی خاصی انجام نشده بود , میتوان گفت که با سئو کلاه سفید و با محتوای با کیفیت و سئو تکنیکال خوب میتوان رتبه های برتر را توسط تکنیک های سئو کلاه سفید کسب کرد.
    اما اگر حوضه دارای لینک سازی های قوی بود و مستلزم هزینه بود قطعا سئو کلاه سفید به تنهایی جواب نمیدهد و پیشنهاد ما این است که از تکنیک های کلاه خاکستری استفاده کنید.

    سئو کلاه سفید هم جریمه دارد ؟

    میتوان گفت که اگر تمامی فعالیت های خود را طبق قوانین گوگل و با احترام گذاری به قوانین و الگوریتم های گوگل انجام دهید , گوگل به هیچ عنوان سایت شما را جریمه نمیکند و علاوه بر این رتبه شما ماندگاری بیشتری در جایگاه های کسب شده خواهد داشت.

    سوالات متداول

    سئو کلاه سفید چیست ؟

    سئو کلاه سفید به این معنی میباشد که شما تمام فرآیند سئو سایت خود را با احترام به قوانین گوگل انجام دهید.

    آیا سئو کلاه سفید نیز جریمه دارد ؟

    میتوان گفت اگر شما به تمامی قوانین گوگل احترام بگذارید , هیچگونه جریمه ای شما را تهدید نمیکند.

    نتیجه گیری کلی

    در تکنیک های سئو کلاه سفید رضایت کاربر و تجربه کاربری برای گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد .

    پس با وجود تمام گفته های ویا سئو , شما علاوه بر این تکنیک ها باید از انواع و اقسام روش هایی که تا به حال یاد گرفته اید یا یاد خواهید گرفت در جهت بهبود این امر استفاده کنید.

    فراموش نکنید که با اجرای این تکنیک ها ماندگاری شما در رتبه های کسب شده ثبات بیشتری خواهد داشت و در زمان آپدیت های گوگل و ارایه الگوریتم های جدید شاهد ماندگاری بهتری در نتایج خواهید بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید